وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
"نبرد شمشیر قدس" بیانگر قدرت و اتحاد فلسطینیان است
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۰۹:۵۱ 828
استاد دانشگاه تونس در کنفرانس وحدت:

"نبرد شمشیر قدس" بیانگر قدرت و اتحاد فلسطینیان است

استاد دانشگاه تونس اظهار داشت: گروه‌های مقاومت اسلامی حماسه بزرگی را در جریان نبرد «شمشیر قدس» رقم زدند آن‌ها عزم، اراده و اصرار خود بر تحقق پیروزی را به نمایش گذاشتند و اقتدارشان را به تصویر کشیدند و ثابت کردند که مسلمانان نه تنها ضعیف نیستند بلکه از چنان قدرتی برخوردار هستند که به وسیله آن می‌توانند در برابر دشمن تا دندان مسلح به پیروزی دست یابند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، هذیلی المنصر استاد دانشگاه تونس در بیست و سومین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت، اظهار داشت: واقعیت این است در سالیان گذشته یک ارتباط عمیق و تنگاتنگی میان مسأله «وحدت اسلامی» و «مسأله فلسطین» شکل گرفته است، ما مشاهده کرده ایم که چه اتفاقاتی در اراضی فلسطین و به ویژه در اطراف «قدس شریف» به وقوع پیوست باید گفت این رویدادها جملگی فرا رسیدن یک آینده روشن را بشارت می‌دهند.

وی افزود: اندیشه تحقق یک آینده روشن در اراضی فلسطین و «قدس شریف» هیچگاه از مخیله نسل‌های مختلف مسلمانان پاک نشده است، واقعیت این است که نبرد «شمشیر قدس» یک نبرد بسیار بزرگ بوده است، این نبرد نشان داد که نوعی یکپارچگی و وحدت در سراسر اراضی فلسطین  وجود دارد و در یک چارچوب استراتژیک، سیاسی و بین‌الملل در حالی که سران و رهبران سیاسی بلندپایه جهان در نشستی  کار «قدس شریف» را تمام‌شده تلقی کردند، به وقوع پیوست و صحنه‌آرایی رهبران سیاسی جهان به طور کلی برهم خورد باید گفت مقاومت مسلحانه گروه‌های مقاومت از یک سوی و خیزش گسترده شهروندان فلسطینی از سوی دیگر، تمامی برنامه‌های ازپیش‌طراحی‌شده علیه قدس را به شکست کشاند.

المنصر در همین خصوص ادامه داد: پیش از آغاز «نبرد شمشیر قدس» همواره از اراضی  فلسطین و غزه به صورت جداگانه سخن گفته می‌شد اما پس از آغاز نبرد مذکور ما شاهد شکل‌گیری وحدت جغرافیایی در اراضی اشغالی بودیم، این نبرد نشان داد که مَردان مقاومت در غزه از هیچ تلاشی برای ایستادن در برابر اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه اهالی قدس دریغ نمی‌کنند.

استاد دانشگاه تونس تصریح کرد:  نبرد «شمشیر قدس» ثابت کرد که ملت فلسطین و نیز ملت‌های اسلامی تحت هیچ شرایطی دست از حمایت از اهالی قدس نمی‌کشند و معتقدیم که تمامی تلاش‌ها برای حذف کردن مسأله «قدس شریف» از اذهان با شکست مواجه شده است.

 وی با بیان اینکه پیش از آغاز نبرد «شمشیر قدس» ما شاهد احیای فریادهای طایفه‌گرایانه و فرقه‌گرایانه مذهبی بودیم، اظهار داشت:  پدیده تکفیرِ دیگران در نقاط مختلف جهان عرب و جهان اسلام گسترش پیدا کرده بود و باید گفت که نبرد شمشیر قدس موجب شد تا این شرّ و فتنه در امت اسلامی از بین برود.

المنصر تصریح کرد: یکپارچگی امت اسلامی در حمایت از قدس و مقاومت معجزه‌آسا بود، همه ما میدانیم که نبرد «شمشیر قدس» یک نبرد فکری و ذهنی بود، این بدان معنا نیست که سلسله پیروزی‌ها و دستاوردهای نظامی و امنیتی در جریان آن بی ارزش است، اصلا اینطور نیست. طبیعتا دستاوردهای نظامی و امنیتی بزرگی نیز در نبرد مذکور محقق شد؛ پیش‌تر ما شاهد جنگ‌ها و نبردهایی در عرصه فکری و فرهنگی بوده‌ایم، اما هیچگاه از نتایج و ثمرات این جنگ‌ها بهره‌برداری نشد.

استاد دانشگاه تونس ادامه داد: شبکه‌های ارتباط جمعی در نبرد شمشیر قدس نقش متفاوت و در عین حال مهمی را ایفاء کردند و تا حدود زیادی نیز در این عرصه موفق بودند و اقتدار گروه‌های مقاومت فلسطین را برای همگان به نمایش گذاشتند.

وی در همین خصوص تصریح کرد: شبکه‌های ارتباط جمعی این واقعیت را به همگان گوشزد کردند که گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین تنها برای خود نمی‌جنگند، بلکه برای تأمین امنیت امت اسلامی مبارزه می‌کنند.

المنصر اذعان داشت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به فلسطین و «قدس شریف» نزدیک‌تر هستیم، امت اسلامی همواره نیازمند محوری است که همگان پیرامون آن به وحدت و یکپارچگی برسند به همین دلیل میتوان گفت که «قدس شریف» همان محوری است که می‌تواند امت اسلامی را به وحدت و یکپارچگی برساند.

وی با بیان اینکه گروه‌های مقاومت اسلامی حماسه بزرگی را در جریان نبرد «شمشیر قدس» رقم زدند اظهار داشت: آن‌ها عزم، اراده و اصرار خود بر تحقق پیروزی را به نمایش گذاشتند و اقتدارشان را به تصویر کشیدند و ثابت کردند که مسلمانان نه تنها ضعیف نیستند بلکه از چنان قدرتی برخوردار هستند که به وسیله آن می‌توانند در برابر دشمن تا دندان مسلح به پیروزی دست یابند.

 المنصر در پایان گفت: اکنون نخبگان فکری، دینی و فرهنگی وظیفه و مسئولیت بزرگی را بر دوش دارند و باید بدانیم که دوره متحمل شدن شکست و ناکامی به پایان رسیده است، امت اسلامی باید به سمت تحقق پیروزی حرکت کند و در این میان، خداوند متعال نیز این امت را یاری خواهد کرد.

ارسال نظر