وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
۱۴۰۱/۰۸/۱۱ 647
 

تولید امنیت ملی بزرگترین دستاورد سی و ششمین کنفرانس وحدت بود

نشست صمیمی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با کارکنان این مجمع پیش از ظهر امروز در سالن همایشهای بوستان هنرمندان برگزار شد.

۱۴۰۱/۰۸/۰۷ 977
 

اسرائیلی‌ها هر جا که باشند اختلاف و فتنه هم هست

عبدالرزاق قسوم، رئیس اتحادیه علمای مسلمان الجزایر با اشاره به نقش اسرائیلی‌ها در فتنه‌انگیزی و تفرقه افکنی در جهان اسلام، تاکیدکرد: اسرائیلی‌ها هر جا که حضور داشته باشند، فتنه و اختلاف هم می‌آید.

۱۴۰۱/۰۸/۰۲ 896
 

حمایت از فلسطین، گواه صداقت ایران در خصوص وحدت است

رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و گروه‌های مقاومت را نشانه صداقت این کشور در خصوص وحدت خواند و گفت: این در حالی است که بیشتر مردم فلسطین و گروه‌‌های مقاومت سنی هستند.

۱۴۰۱/۰۸/۰۱ 1253
 

نماهنگ | تنازع ممنوع

نماهنگی از دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب

۱۴۰۱/۰۷/۲۷ 736
 

درخت نفاقی که دشمن بین مسلمانان می‌کارد، نباید آبیاری شود/ مسئله فلسطین بدون اتحاد مسلمانان حل نخواهد شد

وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین مذاهب پاکستان با بیان این که مسلمانان و تمام انسان‌ها باید با یکدیگر متحد شوند، تاکید کرد که تا زمانی که اتحاد وجود نداشته باشد، مسئله فلسطین حل نخواهد شد.

۱۴۰۱/۰۷/۲۶ 1089
 

جهل بزرگترین دشمن امت اسلامی است/ مقاومت، صهیونیسم را نابود می‌کند

رئیس شورای اسلامی اهل بیت آفریقای جنوبی، جهل را بزرگترین دشمن برای یک امت دانست که باعث کشتار مسلمانان شده است.

۱۴۰۱/۰۷/۲۶ 599
 

اختلاف بین مذاهب به تدریج و به مرور زمان حل خواهد شد/ هتک حرمت به قرآن، مسلمانان را آزرده کرد

مدیر مذهبی مرکز اسلامی نبی اکرم در استرالیا ضمن تاکید بر اینکه کنفرانس وحدت اسلامی اقدامی بسیار ارزشمند است، اظهار کرد که اختلاف بین مذاهب به تدریج و به مرور زمان حل خواهد شد.

۱۴۰۱/۰۷/۲۶ 588
 

اهانت به قرآن ناشی از عصبانیت صهیونیست‌هاست/جمهوری اسلامی ایران تهدیدها را به فر صت تبدیل کرد

رئیس هیئت اداری تجمع علمای مسلمانان لبنان با اشاره به این که اهانت به قرآن کریم از عصبانیت صهیونیست‌ها نسبت به شدت گرفتن مقاومت در کرانه باختری نشأت گرفته است، تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد با تکیه بر توان خود می‌توان پیشرفت کرد و به مصاف قدرت‌های بزرگ رفت.

۱۴۰۱/۰۷/۲۶ 586
 

پیام وحدت مسلمانان باید به گوش همه کشورهای جهان برسد

معاون ارتباطات سازمان محمدیه اندونزی با اشاره به اهمیت کنفرانس وحدت اسلامی در تقویت وحدت میان مسلمانان، تاکید کرد که صلح بدون عدالت ایجاد نمی‌شود.

۱۴۰۱/۰۷/۲۶ 559
 

ارتباط علما با نسل جوان ضروری است/باید هنر را به فرهنگ دینی وارد کنیم

شیخ علی الحلاوی، مدیر موسسه علامه فضل الله در قم با تاکید بر ضرورت ارتباط علما با نسل جوان از هنر به عنوان ابزاری برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و برقراری ارتباط با این گروه از جامعه یاد کرد.

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ 768
 

کنفرانس وحدت امسال سطح کیفی بالایی داشت/ کنفرانس سی و هفتم دارای یک جایزه ویژه خواهد بود

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری با اشاره به اخذ نظرات شرکت‌کنندگان در کنفرانس وحدت سال جاری، اظهار داشت: قرار شد از سال آینده یک جایزه ویژه در حوزه تقریب و وحدت برای شرکت‌کنندگان در کنفرانس سی و هفتم در نظر گرفته شود.

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ 662
 

نگاه وحدت‌گرا در دولت و مجلس روز به روز تقویت می شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمنان اسلام بر روی تفرقه بین مسلمانان سرمایه گذاری کرده‌اند و اگر برگزاری کنفرانس هایی همانند کنفرانس وحدت نبود، نتیجه بدتری برای مسلمانان رقم می‌خورد.

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ 650
 

وحدت عملی را در سطح کلان دنبال کنیم

وزیر امور دینی پاکستان تأکید کرد: کل کشورهای اسلامی باید باهم همگرایی داشته باشند تا وحدت محقق شود؛ بدون همگرایی و وحدت نمی توان به موفقیت رسید.

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ 594
 

مبارزه با رادیکالیسم از ضرورت های امت اسلام است

رئیس شورای علمای سوریه تاکید کرد: مبارزه با رادیکالیسم از ضرورت های امت اسلام است و لازم است تا برخی از کتابهایی که در کشورهای مسلمانان با اهداف توهین به مقدسات و یا افراط گرایی چاپ شده است، مورد بازنگری قرار گیرد.

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ 573
 

قدردانی شیخ غازی حنینه از حمایت های بی دریغ ایران از لبنان

رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان اظهار داشت: ما در لبنان به فضل خدا و مقاومت که ایران در این زمینه از ما حمایت کرده است، پیروزی های زیادی در زمینه های سیاسی و اقتصادی و نظامی به درست آورده ایم.

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ 662
 

مسلمانان باید پاسخ مشکلات خود را در آیات قرآن کریم بیابند

رئیس شورای مشورتی مالزی اظهار داشت: مسلمانان باید در آیات قرآن کریم، پاسخ مشکلات خود را بیابند و به این مسئه توجه کنند که ما مشترکات فراوانی همانند مسجد الاقصی،بیت الحرام، قبله واحد و... داریم.

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ 558
 

تقویت اقتصاد کشورهای اسلامی، یکی از راهکارهای مقابله با فتنه های دشمنان است

سفیر ایران در برونئی اظهار داشت: یکی از راه های برون رفت از فتنه های دشمن، تقویت وحدت عملی و تقویت اقتصاد کشورهای اسلامی و همکاری آنان با یکدیگر است.

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ 760
 

تاکید بر ضرورت هوشیاری در برابر مداخلات خارجی

دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در محل دفتر مطالعات وزیر خارجه با مهمانان سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ 575
 

اظهارات مقام معظم رهبری در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت، نقشه راه بود

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق تأکید کرد:اختلافات، ما را در زمینه علم و اقتصاد و ... عقب می اندازد و نسل های جاهلی از بر جای می گذارد.

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ 835
 

جوانان امروز ما نیاز به استدلال عقلایی دارند/ ترویج ارزشهای اسلامی را در دستور کار قرار دهیم

دبیرکل محمع تقریب اظهار داشت: اگر دولتها باهم وارد گفت‌وگو شوند و تعامل بیشتری داشته باشند و در تقابل باهم نباشند، شاهد صلح خواهیم بود و تمدن نوین اسلامی شکل خواهد گرفت.

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ 596
 

معضلات موجود در جهان اسلام باید به صورت ریشه‌ای مداوا شوند

نویسنده هندی با بررسی عوامل به وجود آمدن چالش ها در جهان اسلام تأکید کرد: لازم است معضلات کنونی در جهان اسلام به صورت ریشه‌ای مداوا شوند.

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ 695
 

تشریح آثار منفی منازعه در صفوف مسلمانان/دین اسلام، مفهوم جدیدی از قومیت یعنی امت اسلامی واحده ارائه کرد

نویسنده الجزایری تأکید کرد: تکفیر کردن و فتنه‌افکندن از یک سو و تشویق به نژادپرستی و ترویج روحیه انتقام‌جویی در میان اقشار مختلف امت اسلامی از سوی دیگر، از مهمترین ابزارهایی هستند که استعمارگران برای وارد ساختن آنها در صفوف امت اسلام تلاش می‌کنند.

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ 537
 

تأکید بر ایجاد قدرت مردمی برای نیل به وحدت و صلح اسلامی

استاد دانشگاه آفریقای جنوبی اظهار داشت: انقلابهای ایران و افغانستان با برخورداری از نگرشی تاریخی و ضد استعماری، موجبات شکست راهبردی کشورهای امپریالیستی را فراهم آوردند.