وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مبارزه با رادیکالیسم از ضرورت های امت اسلام است
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۳:۳۸ 586
رئیس شورای علمای سوریه:

مبارزه با رادیکالیسم از ضرورت های امت اسلام است

رئیس شورای علمای سوریه تاکید کرد: مبارزه با رادیکالیسم از ضرورت های امت اسلام است و لازم است تا برخی از کتابهایی که در کشورهای مسلمانان با اهداف توهین به مقدسات و یا افراط گرایی چاپ شده است، مورد بازنگری قرار گیرد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، محمد حسان، نائب رئیس شورای علمای سوریه در دیدار مهمانان سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با وزیر امور خارجه کشورمان که شامگاه جمعه 22 مهرماه برگزار شد، اظهار داشت: کنفرانس وحدت اسلامی، نقطه عطفی برای جهان اسلام به شمار می‌آید. هنگامی که اشعری ها دچار فقر شدند، همه چیز‌ را در بین خود تقسیم کردند و این اقدامشان مورد پذیرش پیامبر(ص) واقع شد و فرمودند آنها از من هستند. وحدت مسلمانان هم همین است. ما مسلمانان اگر باهم متحد شویم، پیامبر(ص) خواهد گفت که آنها از من هستند.

وی افزود:سخنان امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران در دیدار با مهمانان کنفرانس وحدت بسیار مهم و تأثیرگذار بود؛ دوری از تندروی و افراطی گری، یکی از موضوعات مورد تأکید ایشان بود که نباید از آن غافل شد؛ به عنوان مثال در برخی از تألیفات و کتاب های مسلمانان مطالبی را مشاهده کرده ایم که باعث تحریک احساسات سایر مسلمین ن می‌شود و این خود تفرقه را در پی دارد.

نائب رئیس شورای علمای سوریه تاکید کرد: مبارزه با رادیکالیسم از ضرورت های امت اسلام بوده و لازم است برخی از کتاب هایی که در کشورهای مسلمانان با اهداف توهین به مقدسات و یا افراط گرایی تألیف شده است، مورد بازنگری قرار گیرند.

وی در پایان گفت: بشار اسد، دانشمندان سوریه ای را گرد هم آورد و توضیح داد که باید از برخی اصطلاحات بنیان کن از جمله لیبرالیسم و ...دوری کنند. این اصطلاحات برای ویرانی  ارزش های دین تولید شده اند و باید از آنان دوری جوییم.

حسان نائب در پایان گفت: همین افتخار کافی است که وحدت خود را حفظ کرده و به ریسمان الهی چنگ زنیم و توطئه های دشمن که نمی خواهد وحدت ما رو ببیند، نقش بر آب کنیم.

ارسال نظر