وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ارتباط علما با نسل جوان ضروری است/باید هنر را به فرهنگ دینی وارد کنیم
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ۰۸:۰۵ 554
شیخ علی الحلاوی در گفت‌و گو با تقریب؛

ارتباط علما با نسل جوان ضروری است/باید هنر را به فرهنگ دینی وارد کنیم

شیخ علی الحلاوی، مدیر موسسه علامه فضل الله در قم با تاکید بر ضرورت ارتباط علما با نسل جوان از هنر به عنوان ابزاری برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و برقراری ارتباط با این گروه از جامعه یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ علی الحلاوی، مدیر موسسه علامه فضل الله در قم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب در ارتباط با سی‌وششمین کنفرانس وحدت اسلامی تصریح کرد: بدون شک برگزاری کنفرانس فواید زیادی دارد زیرا این کنفرانس تعداد زیادی از مسلمانان شیعه و سنی را در هفته‌ای که امام خمینی(ره) آن را هفته وحدت اسلامی خواند، دورهم جمع کرده است.

وی با بیان این که این کنفرانس اثر بسیار زیادی در ایجاد ارتباط میان مسلمانان، آشنایی آنها بایکدیگر و تاکید بر موضوع وحدت دارد، اظهار داشت: منظور ما از وحدت، وحدت مذهبی نیست بلکه ما به دنبال نقاط مشترکی می‌گردیم که مسلمانان را دور هم جمع کند و  در ارتباط با اموری که در آنها اختلاف دارند، گفت‌وگو کنند تا به نتایج رضایت بخشی برسند.

شیخ الحلاوی در ارتباط با لزوم توانمند سازی علما و روحانیون مسلمان برای ارتباط بهتر با جوانان تاکیدکرد: متاسفانه فاصله زیادی میان علما و نسل جوان وجود دارد اما اخیرا شاهدیم که نسل جدیدی از طلاب ارتباط نزدیکی با این جوانان دارند که این پیام‌آور خیر است.

وی افزود: بدون شک این نیاز وجود دارد که علما با این جوانان ارتباط داشته باشند تا نیازها و مشکلات آنها را بشنوند و به سوال‌های آنها پاسخ دهند. 

این عالم مسلمان خاطرنشان کرد که در زمان کنونی سوال‌های زیادی در ذهن جوانان وجود دارد و آنها نیاز دارند به این سوال‌ها پاسخ داده شود. متاسفانه نسل قدیم با مشغول شدن به مسائل مختلف از نسل جوان غافل شدند و شکاف زیادی میان آنها و این بخش از جامعه ایجاد شد که عدم فهم آنها نسبت به برخی مفاهیم اسلامی را به دنبال داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکیدکرد: بدون شک ما به هنر برای نزدیک کردن نقطه نظرها به هم نیاز داریم. خواه علما در راس موسسات فرهنگی قرار داشته باشند و یا اینکه از این موسسات حمایت کنند.

شیخ الحلاوی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با طنزپردازان، این دیدار را خوب و زیبا ارزیابی کرد و افزود: ما به این افراد برای نزدیک کردن فکرها به یکدیگر و قرار دادن امور در موضع خود نیاز داریم.

وی افزود: ما باید هنر را در فرهنگ دینی خود اضافه کنیم به ویژه در ارتباط با ساخت سریال‌هایی در رابطه با زندگی ائمه و صالحان مانند حمایت جمهوری اسلامی ایران از ساخت سریال‌هایی مانند مریم مقدس و اصحاب کهف.

ارسال نظر