وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اهانت به قرآن ناشی از عصبانیت صهیونیست‌هاست/جمهوری اسلامی ایران تهدیدها را به فر صت تبدیل کرد
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ۰۸:۱۵ 567
شیخ حسان عبدالله در گفت و گو با تقریب:

اهانت به قرآن ناشی از عصبانیت صهیونیست‌هاست/جمهوری اسلامی ایران تهدیدها را به فر صت تبدیل کرد

رئیس هیئت اداری تجمع علمای مسلمانان لبنان با اشاره به این که اهانت به قرآن کریم از عصبانیت صهیونیست‌ها نسبت به شدت گرفتن مقاومت در کرانه باختری نشأت گرفته است، تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد با تکیه بر توان خود می‌توان پیشرفت کرد و به مصاف قدرت‌های بزرگ رفت.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «شیخ حسان عبدالله» رئیس هیئت اداری تجمع علمای مسلمان لبنان، در حاشیه سی‌و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، در ارتباط با اهمیت برگزاری این کنفرانس به خبرنگار حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، گفت: ما دوران سیاسی سختی را در همه جهان به صورت کل و به ویژه جهان اسلام سپری می‌کنیم.

وی در این باره توضیح داد: ما در زمان کنونی بیش از هر وقت دیگری به وحدت نیاز داریم و برگزاری کنفرانس وحدت در زمانی که استکبار جهانی تلاش می‌کند موجب انزوای ایران از همه جهان و به ویژه جهان اسلام شود، تاکیدی بر قدرت این کشور است. 

حسان عبدالله در رابطه با این سخن که برخی اذعان دارند امت اسلام قبل از نقش‌آفرینی ایران و محور مقاومت وضعیت خوبی داشت اما آنها با حضور خود امت اسلامی را متفرق کردند، اظهار داشت: این سخن عجیبی است. برعکس این سخن، امت اسلامی امروز یک مسئله واحد دارند که آن مسئله فلسطین است به گونه‌ای که مقاومت یمن، سوریه، لبنان، عراق و فلسطین را در اولویت‌های خود قرارداده‌اند. 

این عالم لبنانی در ارتباط با اهانت به قرآن کریم توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در الخلیل تصریح کرد: این مسئله از صهیونیست‌ها که به هیچ دینی اعم از اسلام و مسیحیت ایمان ندارند، عجیب نیست زیرا قرآن کریم از نظر آنها قداستی ندارد.

وی اظهار داشت: آنها از طریق این اقدام بزدلانه و غیراخلاقی می‌خواهند از مسلمانان انتقام گرفته و به آنها اهانت کنند که این نشان دهنده میزان کینه آنها از اسلام است و آنها مصداق این سخن خداوند متعال هستند که فرمود: «لتَجدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا مسلما يهوديان و كسانى را كه شرك ورزيده‏‌اند دشمن‏‌ترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت».

حسان عبدالله تصریح کرد: این افراد همچنین می‌خواهند عصبانیت خود از عملیات‌های زیادی که اخیرا به ویژه در کرانه باختری انجام شده است را نشان بدهند زیرا آنها اعتقاد دارند که کرانه باختری باید پناهگاه امنی برای آنها باشد درحالی که کرانه باختری بار دیگر مکانی برای انواع مقاومت شده است. 

وی ادامه داد: من در اینجا باید سخن آقای خامنه‌ای را یادآور شوم که سال‌ها پیش فرمودند باید کرانه باختری مسلح شود. و این به لطف خدا محقق شده است و نباید تلاش‌های شهید قهرمان «حاج قاسم سلیمانی» برای ارسال سلاح به کرانه باختری را فراموش کنیم. 

رئیس هیئت اداری تجمع علمای مسلمان با بیان این که ما اهانت به قرآن کریم را محکوم می‌کنیم، گفت: اما این اقدام شاهدی دیگر برای کسانی است که به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌روند تا بدانند که این دشمن تفاوتی میان هیچ کس قائل نیست زمانی که آنها به قرآن کریم که از آن همه مسلمانان است اهانت می‌کنند به همه مسلمانان اهانت کرده‌اند.

وی توضیح داد: آنها باید بدانند با دشمنی سازش کرده‌اند که به اسلام آنها و قرآن آنها اهانت می‌کند البته به امیدخدا این اقدام به بازگشتن آگاهی و بیداری در صفوف مسلمانان منتهی خواهد شد و نابودی رژیم صهیونیستی که به زودی اتفاق خواهد افتاد را آسان‌تر می‌کند.

این عالم لبنانی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رسانه‌ها در بازگرداندن این آگاهی به مردم اشاره و تصریح کرد: رسانه‌ها نیمی از معرکه هستند و باید نسبت به روشنگری در رابطه با اقدامات اخلاقی اسلام‌گراها که راضی به اهانت به مقدسات دیگران نیستند و در مقابل اقدامات صهیونیست‌ها تلاش کنند. 

وی افزود: همچنین باید این تبیین انجام شود که این دشمن میان هیچ یک از فرزندان این امت تفاوت قائل نیست و  آنها همه امت اسلامی را دشمن می‌پندارند اما به یک گروه از این امت نزدیک می‌شود تا در آن تفرقه ایجاد کند و زمانی که میان مسلمانان فتنه و درگیری ایجاد شد در برابر رژیم صهیونیستی ضعیف می‌شود.

وی تاکیدکرد: علما باید این مسئله را تبیین کنند که دست یابی به آزادسازی و تحقق وعده خداوند به نابودی رژیم صهیونیستی جز با وحدت محقق نخواهد شد.

حسان عبدالله در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به روشنی ثابت کرد که ما می‌توانیم با تکیه بر توان خود پیشرفت کرده و به مصاف قدرت‌های بزرگ برویم. ایران به جای این که در برابر محاصره اقتصادی از پای بنشیند، این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد و توانست این سازمان‌های بزرگ را به وجود بیاورد و ان شاء الله هر روز بیش از گذشته به سمت توسعه حرکت می‌کند. امروز ایران در جنگ با کشورهای بزرگ است و کشورهای عربی نیز می‌توانند به این سمت حرکت کنند و به سوی وحدت و آزادی سرزمین فلسطین بروند.

ارسال نظر