وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
وجود مقدس امام حسین(ع)، یکی از محورهای اصلی وحدت است
۱۴۰۳/۰۵/۲۲ ۱۱:۰۵ 11
حجت الاسلام قریشی در وبینار دوم امام حسین(ع)،احیاء کننده دین اسلام:

وجود مقدس امام حسین(ع)، یکی از محورهای اصلی وحدت است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از محور‌های وحدت در عالم اسلام، می‌تواند وجود مقدس حضرت امام حسین(ع) باشد، اظهار محبت و مودت نسبت به اباعبدالله (ع) باعث می‌شود که امت اسلامی به آن تمسک جویند و گسترش و عمق پیدا کند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در وبینار دوم «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که صبح امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از محور‌های وحدت در عالم اسلام، می‌تواند وجود مقدس حضرت امام حسین(ع) باشد، اظهار محبت و مودت نسبت به اباعبدالله (ع) باعث می‌شود که امت اسلامی به آن تمسک جویند و گسترش و عمق پیدا کند.

وی افزود: در سمت راست عرش الهی نوشته شده است که امام حسین(ع) کشتی نجات مسلمانان است. در روایت دیگری آمده است که امام حسین(ع) دری از درهای بهشت است و هرکس با امام حسین (ع) دشمنی کند و دشمن ایشان باشد بوی بهشت به او نخواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) در راه اصلاح امت اسلامی قیام کرد و در این مسیر هم به شهادت رسید. در سخنانی که از ایشان به یادگار مانده است، هدف خود را از این قیام این گونه اعلام کرده اند، که قیام من، نه برای تکبر و سرکشی و نه برای ایجاد فساد بوده بلکه برای ایجاد اصلاح در امت جدم این قیام را انجام داده ام.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) قصد خود را از این قیام تاریخی امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه دهنده مسیر پیامبر(ص)  و امام علی(ع) رفتن است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: پیامبر(ص) چنین فرمودند هرکس یک سلطان جائر و ستمگری را ببیند که عهد الهی می‌شکند و با سنت پیامبر (ص) مخالفت می‌کند و اوضاع را تغییر نمی‌دهد، از جهنمیان است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطر نشان کرد: یزید و یزیدیان کسانی هستند که در قامت شیطان، اطاعت الهی را طرد کردند و در زمین فساد ایجاد کردند و حدود الهی را رعایت نکردند و بیت المال را به خودشون اختصاص دادند و حرام های الهی را حلال کردند و حلال الهی را حرام کردند.

وی در پایان گفت: امام حسین(ع) تنها کسی بودند که این اوضاع را تغییر دادند و در مقابل حاکم جائر قیام کردند. در حقیقت ایشان برای نجات و بقای اسلام، جان و حتی خانواده خود را فدا کردند.

ارسال نظر