وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حفظ حرمت امام حسین(ع) بر همه ما واجب است
۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ۱۲:۰۲ 25
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان:

حفظ حرمت امام حسین(ع) بر همه ما واجب است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: احترام و یاری کردن و حفظ حرمت امام حسین(ع) بر همه ما واجب است و بی حرمتی به ساحت ایشان لعنت و عذاب الهی را به دنبال دارد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، مریم سادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، در وبینار «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی به کتب اهل سنت مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که احادیث متعددی در مورد فضائل امام حسین(ع) از زبان رسول اکرم(ص) دارد، از جمله حدیث "حسین از من و من از حسینم".

وی ادامه داد: وقتی پیامبر(ص) در مورد امام حسین(ع) می‌فرماید "سرور جوانان اهل بهشت" و همچنین می‌فرماید "خداوند دوست دارد، کسی که حسین(ع) را دوست دارد" و ...رجوع می‌کنیم به قرآن که وظیفه ما در قبال حسین(ع) چیست؟

طباطبایی گفت: در سوره اعراف خداوند متعال وظایفی را نسبت به رسول اکرم(ص) بیان می‌کند که ایمان بیاورید به رسول اکرم(ص)، ایشان را اکرام و احترام کنید و او را یاری و تبعیت کنید تا رستگار شوید.

وی افزود: همانگونه که اکرام و احترام و یاری کردن رسول اکرم(ص) واجب است، حال که پیامبر(ص) می گوید، حسین(ع) از من است، قطعا احترام و اکرام این عزیزو یاری کردن ایشان نیز برما واجب است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اظهار داشت: همچنین در سوره احزاب می‌خوانیم که "همانا خدا و ملائکه خدا بر پیامبردرود می‌فرستند، ای کسانی که ایمان آورده‌اید درود فرستید بر پیامبر و تسلیم امر ایشان باشید" پس ما باید نسبت به اولاد رسول اکرم (ص) اکرام و احترام داشته باشیم. در ادامه آیه می‌گوید "کسانی که خدا و رسول خدا(ص) را آزار برسانند، در دنیا و آخرت مورد لعنت خدا قرار می‌گیرند، پس قطعا آزار حسین که رسول خدا(ص) می‌فرمایند او از من است، موجب لعنت خدا می‌شود.

وی افزود: نتیجه می‌گیریم،  احترام و یاری کردن و حفظ حرمت امام حسین(ع) بر همه ما واجب است و بی حرمتی به ساحت ایشان لعنت و عذاب الهی را به دنبال دارد.

طباطبایی در پایان گفت: کسانی که روز عاشورا در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و رفتارهای غیر انسانی و غیر اخلاقی نسبت به امام حسین(ع) و اولاد و یاران ایشان داشتند و هتک حرمت کردند و آنهایی که می‌توانستند به یاری امام حسین(ع) بیایند و نیامدند و همچنین کسانی که با سکوت خود به ظلم به امام حسین(ع) کمک کردند،  همه در این گناه سهمگین نقش دارند و قطعا مورد لعن و عذاب الهی قرار می‌گیرند.

ارسال نظر