وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بهترین نمونه امر به معروف و نهی از منکر قیام عاشورا بود
۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ۱۱:۵۲ 23
ماموستا بابایی در وبینار «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام»:

بهترین نمونه امر به معروف و نهی از منکر قیام عاشورا بود

امام جمعه و جماعت صادقیه اظهار کرد: بهترین نمونه در مورد امر به معروف و نهی از منکر، شهادت امام حسین (ع) و قیام عاشورا بوده است. بنابراین ما نباید از امر به معروف و نهی از منکر غافل شویم و باید بر آن توجه ویژه ای داشته باشیم.


به گزارش خبرگزاری تقریب، ماموستا شیخ عزیز بابایی امام جمعه و جماعت صادقیه در وبینار «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که صبح امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر محور شریعت اسلامی و وظیفه اصلی همه پیامبران اسلامی و ائمه هدی می‌باشد، چراکه با این واجب بزرگ نظام اسلامی کامل می‌شود.

وی افزود: ما می‌بینیم که برخی از پیروان دینی به سبب جهل و نا‌آگاهی و یا به سبب پیروی از هوای نفس از دین منحرف می‌شوند و یا از ادای تکلیفات و مسئولیت‌های خویش شانه خالی می‌کنند و ظالم را بر سر جای خود می‌نشانند، در همین راستا بدون شک انحرافات بزرگ در جامعه پدید می‌آید به همین دلیل حق تعالی ما را در قرآن کریم از دچار شدن به عاقبت سرنوشت بنی اسرائیل بر حذر می‌دارند.

ماموستا بابایی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن، آن گروهی را که به فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام می‌کنند را جز رستگاران می‌دانند، یعنی آنان از اختصاص یافتگان به فلاح و رستگاری هستند.

امام جمعه و جماعت صادقیه خاطر نشان کرد: این حقیقت است که هرگاه گناه و معصیت در یک جامعه ای شیوع و تکثر پیدا کند و در آن جامعه به سبب امر به معروف و نهی از منکر دگرگونی مثبتی رخ ندهد، این شیوع گستردگی گناه، به نابودی کل جامعه می‌انجامد.

ماموستا بابایی اذعان کرد:  خداوند در سوره توبه آیه  71 امر به معروف و نهی از منکر را پیش از نماز و زکات ذکر کرده است. بنابراین بر عظمت و بزرگی این عمل دلالت دارد.

وی ادامه داد: در تفسیر ابن کثیر آمده است که یکی از اوصاف پسندیده پیامبر خدا (ص) این بود که مردم را به کار پسندیده فرمان می‌دادند و از کار ناپسند باز می‌داشتند. ایشان هیچگاه جز خیر و نیکی فرمان نمی‌دادند و جز شر نهی نمی‌کردند.

ماموستا بابایی اظهار کرد: خداوند در مورد مهمترین صفت مسلمین می‌فرماید شما بهترین امتی هستید که به سود انسان ها پدیدار شده اید، مادامی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید.

امام جمعه و جماعت صادقیه اذعان کرد: خداوند متعال در جای دیگر می‌فرماید که تفاوت میان ایمان و اهل نفاق در این صفت است که مردان و زنان مومن بر کارهای پسندیده فرمان می‌دهند و از کار های ناپسند برحذر می‌دارند و بر عکس مردان و زنان منافق یکدیگر را به کار زشت فرا می‌خوانند و یکدیگر را از کار خوب باز می‌دارند.

وی در پایان گفت: بهترین نمونه در مورد امر به معروف و نهی از منکر، شهادت امام حسین (ع) و قیام عاشورا بوده است. بنابراین ما نباید از امر به معروف و نهی از منکر غافل شویم و باید بر آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

ارسال نظر