وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بسیاری از نهضت های شکل گرفته تا به امروز براساس قیام عاشورا رقم خورده است
۱۴۰۳/۰۵/۲۲ ۱۲:۳۳ 12
اصلانی در وبینار دوم «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام»:

بسیاری از نهضت های شکل گرفته تا به امروز براساس قیام عاشورا رقم خورده است

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: در بعد اجتماعی هم بسیاری از نهضت هایی که شکل گرفته براساس قیام عاشورا بوده است از گاندی گرفته تا بسیاری از افراد دیگر از نهضت عاشورا استفاده کرده اند. نهضت انقلاب اسلامی هم دقیقا برگرفته از قیام عاشورا است و برای ایجاد اصلاح در جامعه و برای اینکه ما یک جامعه با سعادت و متعالی را داشته باشیم این قیام در ایران اسلامی اتفاق افتاد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، مینو اصلانی رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) در وبینار دوم «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که صبح امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد،اظهار داشت: در ساحت فردی آنچه که قیام عاشورا به ما یاد می‌دهد، درس آزادگی و آزاد اندیشی است و همچنین اینکه بتوانیم برای جهان معاصر درست تصمیم بگیریم و این تصمیم ها اثر گذار باشد و می‌توانیم به این نتیجه برسیم که می‌توان آزاده بود و با همه مظاهر تزویر مبارزه کرد.

وی افزود: امروز ما می‌توانیم یک ظرفیت درونی سازی بسیار قوی را از نهضت عاشورا در افراد ببینیم که چگونه ظرفیت وجودی آنان را تقویت کرده است؛ چراکه این آزاد اندیشی باعث شده که افراد از فراز اندیشه‌ها بنگرند و غرق در روزمرگی نباشند بلکه یک نگاه بالاتری را نسبت به سطح جامعه داشته باشند.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: امام حسین(ع) قیام خود را با تبیین و ظرفیت سازی چهره به چهره آغاز کردند و برای تک تک افراد لشکرشان وقت می‌گذاشتند و مسائل را تبیین می‌کردند، بنابراین ظرفیت سازی فردی بسیار مهم است.

اصلانی اظهار کرد: در حوزه خانوادگی هم ما می‌بینیم همین اتفاق رخ می‌دهد، زمانی که می‌بینیم امام حسین (ع) همراه با خانواده در این نهضت گام برمی‌دارند نشان دهنده این است که ایشان برای خانواده چه جایگاه ویژه ای ارزش قائل هستند. بنابراین همه اعضای خانواده این فرصت و توان را پیدا می‌کنند که ولایت پذیری خودشان را در مرحله عمل نشان دهند، در واقع این مسیر تکاملی حضور خانواده بسیار بسیار مهم است.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: در بعد اجتماعی هم بسیاری از نهضت هایی که شکل گرفته است براساس قیام عاشورا بوده است از گاندی گرفته تا بسیاری از افراد دیگر از نهضت عاشورا استفاده کرده اند. نهضت انقلاب اسلامی هم دقیقا برگرفته از قیام عاشورا است و برای ایجاد اصلاح در جامعه و برای اینکه ما یک جامعه با سعادت و متعالی را داشته باشیم این قیام در ایران اسلامی اتفاق افتاد.

اصلانی گفت: ما امروز قیام عاشورا را در غزه و فلسطین مشاهده می‌کنیم و این شجاعت و همدلی می‌تواند یک نهضت اجتماعی بزرگی را به وجود بیاورد که مبتنی بر عدالت خواهی و اصلاح روش های غلط جامعه باشد و انسان ها را در مسیر سعادت قرار دهند.

وی در پایان گفت: نهضت امام حسین(ع) برای همه نسل ها است، چه به صورت فردی خانوادگی و اجتماعی. همانطور که گفته شد این نهضت آموزه های عمیقی دارد که می‌تواند جوامع را به سمت اصلاح سوق دهد.

ارسال نظر