وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دهیم تا در روز قیامت شرمنده رسول خدا(ص) نباشیم
۱۴۰۳/۰۵/۲۲ ۱۲:۳۰ 11
امام جمعه بندر لافت قشم:

امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دهیم تا در روز قیامت شرمنده رسول خدا(ص) نباشیم

امام جمعه بندر لافت قشم با بیان اینکه شهادت و رشادت امام حسین(ع) ستودنی است، گفت: امیدوارم ما هم ایشان را الگوی خود قرار دهیم تا در روز قیامت شرمند رسول خدا(ص)و آل ایشان نباشیم و با آنها محشور شویم.


به گزارش خبرگزاری تقریب، "شیخ سید احمد پوازی" امام جمعه بندر لافت قشم در وبینار دوم «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: واقعه عاشورا غمناکترین و تأسف‌آورترین مسأله جهان اسلام است. جنایاتی را یزید ملعون در آن زمان مرتکب شد که شاید از جنایتکاران امروز هم سر نزند.

وی با طرح این سؤال که جهان اسلام با قیام امام حسین(ع) به کجا رسید؟ افزود: مرگ انسان دست خودش نیست، اما افتخار بزرگان و ائمه ما و اصحاب و آل پیامبر(ص) این است که آخرین درجه آنان شهادت باشد.

امام جمعه بندر لافت قشم گفت: امام حسین(ع) زمانی که کودک بودند، در خانواده رسول خدا(ص) بزرگ می‌شوند و نسل رسول خدا(ص) از ایشان است و امروز افتخار می‌کنیم که آل رسول الله(ص) را گرامی می‌داریم و در بین ما موجودند، سادات برای ما شرف هستند.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات ما این است که در کشوری زندگی می کنیم که محب اهل بیت(ع) هستند و ما مهمانان خوبی از آل رسول الله (ص) در ایران داریم.

شیخ پوازی اظهار داشت: اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کرد و بیعت می‌کرد، دیگر کسی بر علیه حکومت زور و ظلم که خود را منتسب به اسلام می‌کند، نمی توانست قیام کند، لذا فتوا و جواز خروج بر سلطان ظالم که صورت اسلام را خدشه دار کرد، امام حسین(ع) زنده کرد.

وی افزود: زمانی که عملکرد حاکم اسلام بر علیه اسلام باشد، علما و کسانی که بینش و بصیرت دارند، می‌توانند جلو این حکومت را بگیرند. 

امام جمعه بندر لافت قشم اظهار داشت: خیلی از کشورها امروز بر علیه مسلمانان یا سکوت کرده و یا علیه آنها عمل می کنند؛پس جایز است، مسلمانانی که در آن نقطه زندگی می کنند علیه سلطان جور و ظلم قیام کنند.

وی افزود: احترام آل رسول الله (ص) که با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند، واجب است؛ ایشان از جان خود و اولاد و اصحاب خود برای امر به معروف و نهی از منکر گذشتند.

شیخ پوازی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) توجه خاصی به امام حسین(ع) داشت و پیوسته بر لبان ایشان بوسه می‌زد. به رسول(ص) خدا خبر داده بودند که امام حسین(ع) شهید می‌شود.

وی تصریح کرد: شهادت و رشادت امام حسین(ع) ستودنی است، زمانی که از حضرت زینب(س) پرسیدند چه دیدی؟ گفت، جز زیبایی هیچ ندیدم و هیچ کس شجاعتر از امام حسین(ع) ندیدم.امیدوارم ما هم ایشان را الگوی خود قرار دهیم تا در روز قیامت شرمند رسول خدا(ص) و آل ایشان نباشیم و با آنها محشور شویم.

ارسال نظر