وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امام حسین(ع) در کربلا عالی‌ترین جهاد را انجام داد
۱۴۰۳/۰۵/۲۲ ۱۲:۳۲ 14
امام جمعه کنارک:

امام حسین(ع) در کربلا عالی‌ترین جهاد را انجام داد

امام جمعه کنارک گفت: امام حسین(ع) عالی‌ترین جهاد را انجام داد. امام در مقابل حاکمانی که خود را مسلمان معرفی می کنند اما در حق مسلمین ظلم می‌کنند، سکوت نکرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، مولوی اسماعیل آذین امام جمعه کنارک و مدیر مدرسه فاطمه زهرا(س) در وبینار دوم «امام حسین(ع) احیاء کننده دین اسلام» که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: اگر به اوراق تاریخ نگاه کنیم، اتفاقات زیادی رخ داده، اما مهمترین آن قیام عاشورا است.

وی در مورد فلسفه قیام امام حسین(ع) گفت: زمانی که امام از مکه به سمت عراق حرکت کردند، در مورد فلسفه قیام خود گفتند که من برای اصلاح  امت پدربزرگم و امر به معروف و نهی از منکر خارج شدم نه برای اینکه ظلمی به پا شود و یا حکومتی را بگیرم.

امام جمعه کنارک افزود:در آن برهه از زمان مسأله امر به معروف و نهی از منکر طوری کمرنگ شده بود که امام حسین(ع) از مکه و مدینه به سرزمین عراق می‌آید تا امر به معروف و نهی از منکر کند و مردم را به سوی خدا دعوت کند.

مولوی آذین اظهار داشت: در آن برهه از زمان، علما یا سکوت اختیار کرده بودند و یا اینکه زبان تعریف و تمجید از حاکم ظالم را در پیش گرفته و جایگاه عدل را کمرنگ کرده بودند و مردم آن زمان  از دینداری به سمت لادینی کشیده می‌شدند. علما یا از ترس، سکوت کرده بودند یا زبان تعریف و تمجید حاکمان وقت را داشتند؛ امام حسین(ع) قیام کرد تا این قضیه را اصلاح کند.

وی افزود: امام حسین(ع) عالی‌ترین جهاد را انجام داد، پیامبر(ص) فرمودند، بزرگترین جهاد، گفتن کلمه حق در مقابل پادشاه ظالم است. امام در مقابل حاکمانی که خود را مسلمان معرفی می کنند اما در حق مسلمین ظلم می کنند، سکوت نکرد و باعث شد مدال سردار شهیدی را برگردن بیاویزد.

امام جمعه کنارک گفت: پیامبر(ص) می فرماید که حسین منی و انا من حسین و  هرکس حسین را دوست بدارد، خدا هم او را دوست می دارد؛ پس ما هم امروز اگر امام حسین(ع) را دوست داریم، باید راهرو خط مشی او باشیم.

وی تأکید کرد:در برهه ای از زمان زندگی می‌کنیم که دشمنان ظلم می کنند؛ پس  از فلسفه قیام امام بهره ببریم و رهرو راه ایشان باشیم.

ارسال نظر