وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
قیام امام حسین (ع) پرده از خباثت یزیدیان برداشت
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۰ 343
آخوند قزل در گفت و گو با تقریب:

قیام امام حسین (ع) پرده از خباثت یزیدیان برداشت

امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: قیام امام حسین (ع) باعث شد تا پرده از خباثت حکومت یزید برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آخوند «ناصر قزل» در گفت و گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی بر عموم مسلمین جهان، اظهار کرد: یزید بعد از قیام امام حسین (ع) ناچار شد برای اثبات مشروعیت خود به زور و ستم متوسل شود و اقداماتی همچون حمله به شهرهای مکه و مدینه را انجام دهد که این عمل پرده از خباثت باطنی یزید برداشت.
 
 به گفته وی؛ اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌ کرد امکان داشت که فجایع و فساد یزید شیوع پیدا کرده و به همه سرزمین های اسلامی گسترش یابد.
 
این عالم اهل سنت شرق استان گلستان با بیان اینکه قیام کربلا به خاطر اهدافی که امام حسین (ع) دنبال می ‌کرد در تاریخ ماندگار شد، گفت: امام حسین (ع) اهداف و آرمان های متعالی داشت و به خاطر احیای دین جدش قیام کرد.
 
وی افزود: یکی از این اهداف این بود که اگر امام حسین (ع) قیام نمی ‌کرد مسیر حکومت های اسلامی به طور کلی تغییر می‌کرد یعنی یزید به عنوان یک حکومت مشروع در اذهان و افکار مردم شناخته می ‌شد که این امر خود باعث بروز انحراف در مسیر اسلام می شد.
 
به گفته وی؛ در چنین روزگاری که دین اسلام و بلاد اسلامی در خطر بودند امام حسین (ع) وظیفه خود می دانست که قیام کرده و به مقابله با ظلم و جور زمانه برخیزد.

ارسال نظر