وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
واقعه عاشورا تجسم عملی و علمی مکتب اسلام است
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۲ 302
حجت الاسلام احمدی اصفهانی در گفتگو با تقریب:

واقعه عاشورا تجسم عملی و علمی مکتب اسلام است

استاد حوزه علمیه قم، بیان کرد: ایشان در مکتب عاشورا بسیاری از مولفه های اسلام به مانند: (توحید، نبوت ،امامت ،معاد، عدل) و دیگر ارزشهای اسلامی را به نمایش گذاشت، در واقع پیامبر اسلام(ص) آورنده این مکتب است و این مکتب را شخصیتی به نام امام حسین(ع) در عمل پیاده سازی می کند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی احمدی اصفهانی کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار تقریب امام حسین(ع) را الگوی تمام مذاهب و ادیان دانست و اظهار داشت: با نگاه به قیام امام حسین(ع) به این نکته دست خواهیم یافت که ایشان یک الگو برای نه تنها شیعیان بلکه تمام مذاهب ،ادیان و بشریت می باشند.

حجت الاسلام احمدی اصفهانی، افزود: ایشان برای آزادی، عدالت ، ارزشهای انسانی، احقاق حق و دفاع از مظلوم قیام کردند؛ در واقع این شعارها، شعاری است که تمام انسان های آزاده تشنه و به دنبال آن هستند.

وی عنوان کرد: امام حسین(ع) تنها متعلق به یک جریان ، مذهب و دین خاصی نیستند؛ بر این اساس یک چنین انسانی قیام می کند و طبیعی است که بشر به عنوان الگو از ان بهره ببرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، تصریح کرد: اینکه پیامبراسلام(ص) فرمودند: "حسین منی و انا من حسین"، به این دلیل است که اسلام در امام حسین(ع) تجلی یپدا کرده و خلاصه شده است.

وی ادامه داد: ایشان در مکتب عاشورا بسیاری از مولفه های اسلام به مانند: (توحید، نبوت ،امامت ،معاد، عدل) و دیگر ارزشهای اسلامی را به نمایش گذاشت، در واقع پیامبر اسلام(ص) آورنده این مکتب است و این مکتب را شخصیتی به نام امام حسین(ع)  در عمل پیاده سازی می کند.

وی بیان کرد: واقعه عاشورا تجسم عملی و علمی مکتب اسلام است؛ آن ارزشهایی که پیامبر از آن سخن گفت و جنگ کرد، در کربلا توسط فرزند آن پیاده گردید.

وی اضافه کرد: سیدالشهدا(ع) برای آنچه پیامبر برای آن قیام کرد، عملا نشان داد برای آن ها ارزش و جایگاه خاصی قائل بوده و آماده است خود و اهل بیت(ع) خویش را در راه آن فدا کند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر قیام سیدالشهدا نبود اسلام محو شده بود؛ امت اسلام و بشریت مدیون ایشان است و براین اساس زنده نگه داشتن نام و سیره در ادوار سال، زنده نگاه داشتن ارزشهای انسانی واسلامی است.

ارسال نظر