وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
قیام امام حسین(ع) برای شیعه و سنی افتخار است
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۴۸ 295
عالم اهل‌سنت در گفت‌و‌گو با تقریب:

قیام امام حسین(ع) برای شیعه و سنی افتخار است

ماموستا سیداحسن حسینی عنوان کرد: قیام امام حسین(ع) و عاشورای حسینی برای تمام مسلمانان شیعه و سنی افتخار است و درس شهامت، شجاعت و کرامت از آن یاد می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا سیداحسن حسینی امام جمعه موقت سنندج در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب؛ ضمن تسلیت ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: واقعه کربلا تلخ‌ترین واقعه تاریخ اسلام بوده و تا ابد فراموش‌ نخواهد شد.

ماموستا سیداحسن حسینی تصریح داشت: در طول تاریخ بارها از سوی بزرگان و علمای اهل‌سنت، نهضت و مظلومیت امام حسین(ع) در کتاب و خطبه‌های نماز جمعه برای مردم بازگو شده است.

وی با ذکر اینکه جایگاه امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت یک جایگاه مهم و ارزشمند است، گفت: جایگاه امام حسین(ع) نزدیک به خداوند، پیامبر اسلام(ص) و دور از عذاب و سختی قرار دارد.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) و عاشورای حسینی برای تمام مسلمانان شیعه و سنی افتخار است و درس شهامت، شجاعت و کرامت از آن یاد می‌گیرند.

وی افزود: باید مردم از اتفاقات و سرنوشت امام حسین(ع) درس‌ بگیرند و همیشه در مقابل ظالم بایستند و یار و یاور مظلوم باشند.

وی اظهار کرد: ایستادگی امام حسین(ع) در برابر حکومت فاسد یزید بالاخره واقعه کربلا را با آن همه فاجعه رقم زد به‌‌طوری‌که این حادثه غمبار چنان داغی را بر دل مؤمنان و همه مسلمانان جهان گذاشته که تا ابد فراموش‌ نخواهد شد.

ارسال نظر