فعال بین‌الملل نروژی:

مسلمانان باید در این زمان از رهنمودهای امام خمینی (ره) استفاده کنند/ حج، پرورش برادری و وحدت مسلمانان است

مسلمانان باید در این زمان از رهنمودهای امام خمینی (ره) استفاده کنند/ حج، پرورش برادری و وحدت مسلمانان است

فعال بین‌الملل نروژی اظهار داشت که در شرایط کنونی مسلمانان باید از گفتارها و رهنمودهای امام خمینی (ره) استفاده کنند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، دکتر علی لنستاد، فعال بین‌الملل نروژی در وبینار «حج؛ ندای وحدت مسلمین در برابر جنایات مشرکین» که امروز (سه‌شنبه) از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت که اکنون در شرایط سختی زندگی می‌کنیم و جنگی در قلب جهان اسلام و عرب در جریان است.
 
وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه افزود: «این جنگ نیست، بلکه قتل عام و نسل‌کشی است که توسط قدرت جنایتکار و حامی صهیونیست، ایالات متحده آمریکا و امثال آن حمایت می‌شود.»
 
وی تاکید کرد: «ما مسلمانان در سراسر جهان در این زمان به راهنمایی و مشاوره نیاز داریم و می‌توانیم از سخنان امام خمینی (ره) نکات زیادی یاد بگیریم. امام خمینی (ره) همواره بر وحدت میان مسلمانان تاکید داشتند و همه مسلمانان را برادران و خواهران یکدیگر نامیدند.»
 
لنستاد خاطرنشان کرد که حج نیز نماد وحدت مسلمانان است که گرد هم می‌آیند و امام خمینی (ره) نیز همیشه به این امر تاکید داشتند.
 
وی گفت: «حج، پرورش تفاهم و برادری میان مسلمانان است. حج اجرای وحدت، روحیه و قدرت است. حج بدون حرکت و قیام، اصلا حج نیست. بیایید بت‌ها را بشکنیم و به شیاطینی که در رأس آنها شیطان بزرگ (آمریکا) است، سنگ بزنیم.»
 
این فعال بین‌الملل نروژی ادامه داد: «خواهران و برادران فلسطینی ما با افتخار مبارزه خود را علیه اشغالگری و پاکسازی قومی اسرائیل ادامه می‌دهند. همه ما باید قیام و اسرائیل را نابود کنیم و ملت شجاع فلسطین را جایگزین آن نماییم.»
 
وی همچنین بر حمایت از مبارزات برادران و خواهران فلسطینی و مردم جنوب لبنان علیه رژیم غاصب صهیونیستی تاکیدکرد.
 
علی لنستاد به سخن امام خمینی (ره) اشاره کرد که فرمودند «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.»
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: «شهادت، افتخاری جاودانه است. هیچ قدرتی نمی‌تواند ملتی که زنان و مردانش آماده شهادت‌طلبی هستند را به چالش بکشد. از هیچ چیز نترسید. وقتی خدا با شما باشد، همه چیز با شماست.»