رئیس تجمع وحدت اسلامی لبنان:

جمهوری اسلامی ایران مرکز ثقل امت اسلام در تمام جهان است

جمهوری اسلامی ایران مرکز ثقل امت اسلام در تمام جهان است

عبدالقادر غندور با بیان این که جمهوری اسلامی ایران، مرکز ثقل امت اسلام در تمام جهان است، گفت: به همین سبب حضرت امام روح الله خمینی(ره) الهام بخش و قهرمان و رهبر این انقلاب، هرگز از یاد ما نخواهد رفت.


به گزارش خبرگزاری تقریب، «عبدالقادر غندور» رئیس تجمع وحدت اسلامی لبنان در وبینار «گفتمان وحدت در منظومه فکری امام خمینی (ره)» که امروز (یکشنبه) از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، خاطر نشان کرد: در بحبوحه رخدادها و حوادث فراوانی که منطقه ما شاهد آن است، به ویژه در مناطق بسیار ملتهب مانند نوار غزه، فلسطین، لبنان و پشتیبانی که مقاومت شرافتمدانه برادران یمنی و عراقی به عمل می‌آورند، سانحه بسیار دردناک سقوط بالگرد رئیس جمهوری اسلامی ایران، شهید ابراهیم رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و دیگر مسئولان همراه ایشان رخ داد که تاثیر زیادی بر روح و جان ما گذاشت و از خداوند متعال می‌خواهیم به ما کمک کند از این مرحله سخت عبور کنیم بر اساس آیه شریفه که خداوند فرموده است «ان الله بالغ أمره قد جعل الله لکل شئی قدرا».

وی افزود: خدمات این شهید بزرگوار و تلاش‌هایش برای رشد و پیشرفت و سربلندی مردم ایران و تلاش‌ها و خدماتی که در راستای تثبیت انقلاب مبارک و تحکیم جمهوری اسلامی ایران انجام شد، هرگز از یاد و خاطره ملت مصیبت دیده ایران نخواهد رفت. این مصیبت بزرگی برای ما است و به امام خامنه‌ای که خداوند سایه ایشان را بر سر ما مستدام بدارد و عمرشان را طولانی فرماید و همچنین به مردم عزیز ایران تسلیت می‌گویم.

عبدالقادر الغندور تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران مرکز ثقل امت اسلام در تمام جهان است و به همین سبب حضرت امام روح الله خمینی(ره) الهام بخش و قهرمان و رهبر این انقلاب، هرگز از یاد ما نخواهد رفت، که امام علم و تقوا و جهاد و بنیانگذار جمهوری اسلامی عزیز ایران بودند.

وی افزود: چه بسا خیلی از مسلمانان این نکته را ندانند که امام خمینی(ره) زمانی که پنج ماه بیشتر نداشتند، پدرشان را از دست دادند و در دامن مادر فاضل و مکرمه و مومنشان پرورش یافتند که به زیور ایمان و تقوا آراسته بود.

این اندیشمند لبنانی با بیان این که امام خمینی(ره) در راه دفاع از اسلام و دعوت مسلمانان به وحدت کلمه جدی بودند که این مقدمه‌ای برای نبرد اجتماعی و سیاسی ایشان بود، تصریح کرد: فعالیت مبارزاتی ایشان در اوج دوران جوانی بود و ابعاد مختلف معنوی و علمی شخصیت ایشان شکل گرفت که در کنار اهتمام به مسائل روز سیاسی و اجتماعی در ایران و جوامع اسلامی ،نقش جهادی و مبارزاتی خود را ایفا کردند.

وی افزود: روحیه عظیم جهادی و مبارزاتی امام راحل(ره) در راه خدا بر اساس عقیده ایمانی، تصویر رهبری را از ایشان ترسیم کردند که دنبال اصلاح امور مسلمانان و پیشرفت و مبارزه با عقب ماندگی آنها بودند و انتفاضه‌های مردمی فراوانی را رهبری کردند.