بانوی اندیشمند سوریه‌ای:

امام خمینی(ره)، همواره بر مسئله وحدت اسلامی تاکید می‌نمود

امام خمینی(ره)، همواره بر مسئله وحدت اسلامی تاکید می‌نمود

بانوی اندیشمند سوریه‌ای اظهارداشت: امام‌خمینی نسبت به خطرهای تفرقه برای امت اسلامی هشدار می‌داد و در سخنان خود بر مسئله وحدت اسلامی تاکید می‌نمود.


به گزارش خبرگزاری تقریب، غنیه کنعان، بانوی اندیشمند سوریه‌ای در وبینار "گفتمان وحدت در منظومه فکری امام خمینی(ره)" که امروز یکشنبه به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: "امام خمینی(ره) در خصوص اتحاد امت اسلامی و حمایت از فلسطین می‌فرماید: دست‌هایی که می‌خواهند ثروت‌های شما را به غارت برده و همه دارایی شما بر روی و زیر زمین را مصادره کنند، اجازه نخواهند داد که ایران و عراق، ایران و مصر، ایران و ترکیه و ... با یکدیگر متحد شوند. آنها نمی‌خواهند که وحدت کلمه محقق گردد. 

وی تصریح کرد: در شرایطی امت اسلامی در همه سطوح از حالت احتضار رنج می‌برد، این انقلاب مبارک به دست ملتی بی‌دفاع و با رهبری یک عالم شجاع یعنی سید روح الله موسوی خمینی در ایران انجام شد. کشوری که به منزله یک چراگاه حاصلخیز برای همه دستگاه‌های جاسوسی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و همه منافع آن در راستای اجرای اهداف مستکبران و پیروان آنها، توسط حاکمانی که ملت و وجدان خود را فروخته بودند، به غارت رفته بود.

این بانوی لبنانی اظهار داشت: این انقلاب مبارک بسیاری از توطئه‌ها و مهم‌ترین آنها ایجاد تفرقه در میان مسلمانان که برگرفته از اصل تفرقه بنداز و حکومت کن در همه ادوار تاریخ وجود داشته را خنثی کرد و امام خمینی نسبت به خطرهای تفرقه برای امت اسلامی هشدار می‌داد و در سخنان خود بر مسئله وحدت اسلامی تاکید می‌نمود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) تاکیدکرد که اختلاف نظر هرگز به معنای تفرقه نیست چرا که خداوند فرموده است که «إنما المؤمنون إخوة» و این یک حکم الهی و همه مسلمانان مکلف هستند که مانند برادر با یکدیگر تعامل داشته باشند و یک حکم سیاسی است به این معنا که اگر مسلمانان بایکدیگر مانند برادر باشند، هیچ آسیبی متوجه آنها نخواهد شد و هیچ یک از قدرت‌های بزرگ نخواهند توانست به آنها تعرض کنند.

کنعان با بیان این که سنی، شیعه، حنفی و حنبلی هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند چرا که نقاط اشتراک ما مانند قرآن کریم، توحید، پیامبر(ص)، قبله، حج و .... بسیار زیاد هستند، و این اختلاف تنها به نفع کسانی است که به هیچ یک از مذاهب اسلامی اعتقادی ندارند.

وی افزود: به همین دلیل می‌بینیم که امام خمینی(ره) از همه جنبش‌های مقاومت برضد استکبار در هر مکانی از جمله در بوسنی و هرزگوین، افغانستان و .... حمایت کردند.

وی در ادامه افزو.د: امام خمینی (ره) در همه مراحل جهاد مبارک خود، مسئله فلسطین را در صدر توجهات خود قرار دادند و برای زندن کردن مسئله فلسطین در وجدان امت اسلامی یک روز خاص را به نام روز قدس نامگذاری کردند و با دقت و توجه زیادی زمان آن را انتخاب کرده و روز جمعه آخر ماه رمضان را به این روز اختصاص دادند.