در وبینار "گفتمان وحدت در منظومه فکری امام خمینی" مطرح شد؛

تمامی مردم جهان باید با نهضت وحدت امام آشنا شوند/ "طوفان الاقصی" ثمره راه امام خمینی(ره) است

تمامی مردم جهان باید با نهضت وحدت امام آشنا شوند/ "طوفان الاقصی" ثمره راه امام خمینی(ره) است

این فعال فرهنگی مالزیایی سران کشورها وحکومت‌های اسلامی را دعوت کرد تا با "نهضت وحدت" امام خمینی (ره) آشنایی پیدا کنند چرا که عدم درک وحدت حقیقی، ضرر و زیان بزرگی را به آنان خواهد زد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، در وبینار بین‌المللی "گفتمان وحدت در منظومه فکری امام خمینی" که به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، "سخا علی" فعال فرهنگی از کشور مالزی  با اشاره به این مطلب که سید روح الله موسوی خمینی (ره)، پرچمدار وحدت و دفاع از امت اسلامی است، گفت: یکی از برکات مبارزات امام خمینی(ره)، مخالفت و ایستادگی در مقابل هژمونی صهیونیسم جهانی بود.
 
وی که یکی از سخنران‌های این وبینار بود ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران زیربنای بذر مبارزه یکپارچه کشورهای اسلامی علیه دشمنانشان شد. بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و امروز در قرن بیست و یکم دنیا شاهد پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری، دفاعی، پزشکی و صنایع مختلف بوده است.
 
سخاعلی تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته است در طی این سال‌ها به فناوری‌هایی دست پیدا کند که تعداد انگشت شماری از کشورهای جهان به آن دست یافته‌اند، هرچند که هدف سیاسی هژمونی آمریکا و هم‌پیمانانش عقب نگه داشتن کشورها از دستیابی به فناوری‌های جدید است.
 
این فعال فرهنگی یادآور شد: پیشرفت‌های تکنولوژیکی قدرت‌های سلطه‌گر را از حیث شرافت اخلاقی و انسانی متمدن، نمی‌توان پیشرفت واقعی نامید، چرا که تا کنون نخبگان دولتمرد آمریکا و متحدان اروپای غربی از ابزارهای تکنولوژیک برای از بین بردن شکوه و تمدن بشری، منطق بشریت، انسانیت، اخلاق، منش، معنویت، کشتن احساسات، کشتن حس همدردی و  همدلی انسان های امروزی، کشتن حس حیا و عفت زنان، کشتن احساس مسئولیت مردان، کشتن روح‌های دینداری، کشتن ایمان استفاده کرده‌اند و در نهایت بیشتر انسان‌ها در این دوران مانند به شکل ربات‌هایی در می‌آیند که هیچ احساسی از انسانیت ندارند.
 
وی با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی آمریکایی_صهیونیستی و حضور نخبگان سیاسی جهان، شاهد کشتار فیزیکی، گروه‌های قومی یک ملت یا نسل‌کشی در بسیاری از نقاط این دنیا در عراق، سوریه، افغانستان، رواندا، میانمار، هند، بوسنی، فلسطین و .... هستیم، خاطر نشان کرد: آمریکا و متحدان اروپایی‌اش بیشتر از فناوری تسلیحات سنگین و بیولوژیکی استفاده می‌کنند. بیشتر سلاح‌های خود را برای تخریب و نابودی حیات و طبیعت بشر، به ویژه اقوام و ملت‌هایی که به نظر آنها هیچ سودی برایشان ندارد، بکار می‌گیرند.
 
سخاعلی با اشاره به آیه "ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ"، اظهار داشت: صفوف انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و تداوم رهبری سید علی خامنه‌ای (حفظه الله)، هژمونی قدرت کشورهای پیشرفته غربی و متحدان اروپایی صهیونیستی‌اش را  آرام آرام  منحل کرد.
 
این فعال فرهنگی با اشاره به این واقعیت که "پرچم وحدت امت اسلامی" که زمانی توسط حضرت رسول اکرم (ص) نصب و به نمایش گذاشته شد، به دست ائمه اهل بیت علیهم السلام رسید، گفت: "پرچم وحدت امت اسلامی" به دست امام خمینی (ره) رسید واکنون با رهبری جمهوری اسلامی ایران به یک محوریت تبدیل شده است.
 
اندیشه‌های امام خمینی (ره) در طوفان الاقصی تجلی کرد
وی با بیان اینکه جنایت یا هژمونی آمریکا که نیروی محرکه اصلی خشونت  رژیم صهیونیستی است سبب شده تا این رژیم با هر فردی که علیه هژمونی آنها قیام می‌کند دست به مبارزه بزنند، تصریح کرد: ما امروز شاهد به ثمر رسیدین نهضت وحدت امام راحل هستیم. طوفان الاقصی ادامه شعله آتش مقاومت زیر پرچم وحدت مسلمانان است.
 
سخاعلی با بیان این واقعیت که انقلاب امام راحل با شعار نه شرقی نه غربی تا کنون پیروز میدان بوده است، افزود: ایران پس از رهایی از سلطه غرب و شرق به مبارزه خود با رژیم صهیونیستی پرداخت چرا که امام به هیچ وجه مسلمانان را از یکدیگر جدا نکرد، دیدیم که امام به مردم بوسنی که عمدتاً از فرقه‌های سنی مذهب بودند نیز توجه داشت.
 
این فعال فرهنگی با اشاره به شعارهای امام راحل که بازتاب بازگشت به مبانی اصیل اسلام را شامل می‌شود، بیان داشت: در طول مبارزات امام خمینی (ره) دعوت به وحدت و مبارزه با استکبار جهانی دیده می‌شود. سازمان‌های مختلفی برای همکاری بین ملت‌های مسلمان از جمله مجمع تقریب بین المذاهب تشکیل شد و باید توجه کرد که جمهوری اسلامی ایران خط  مقدم مقاومت در برابر هژمونی اقتصاد جهانی که توسط آمریکا و متحدانش ایجاد شده را دارد.