در وبینار "گفتمان وحدت در منظومه فکری امام خمینی" مطرح شد؛

امام راحل مقدمات تشکیل تمدن اسلامی را مهیا کرد

امام راحل مقدمات تشکیل تمدن اسلامی را مهیا کرد

طاهره محقق بر این عقیده است که امام خمینی (ره) با تشخیص شرایط حساس جامعه جهانی مقدمات تشکیل تمدن اسلامی را فراهم کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، در وبینار بین‌المللی "گفتمان وحدت در منظومه فکری امام خمینی(ره)"  به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، "طاهره محقق" فعال فرهنگی از کشور افغانستان با عرض تسلیت به مناسبت سی و پنجمین سالگرد رحلت امام راحل، بعد شخصیتی ایشان به لحاظ بنیانگذاری برای حکومت مهدوی (عج) را مورد بحث قرار داد و گفت: امام راحل پدیده قرن است، چرا که برای تحقق‌بخشی به آرمان‌های رسول اکرم تلاش می‌کردند.
 
وی ادامه داد: تعبیر "معمار انقلاب اسلامی" در حقیقت برازنده ایشان بود و هست، چرا که با نگاه واقع بینانه و تشخیص شرایط حساس مقدمات تشکیل تمدن اسلامی را فراهم کردند.
 
این فعال فرهنگی با بیان اینکه امام راحل، نهضت اسلامی را بر پنج مبنا پایه‌گذاری کردند، خاطر نشان کرد: مبنای اول "تشکیل انقلاب اسلامی"، مبنای بعدی "نظام اسلامی" و معرفی برنامه‌های آن و همچنین مردم سالاری دینی و جمهوریت بود.
 
طاهره محقق مبنای سوم را "تشکیل دولت اسلامی" بر اساس آموزه‌های قرآنی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: حقانیت دولت اسلامی که امام راحل بنیانگذاری نمود همان "قانون اساسی" جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی تاکید کرد: امام راحل با اعلام این سخن که "اسلام مرز ندارد" زمینه تشکیل جامعه اسلامی را برنامه‌ریزی کردند تا مسلمانان سراسر جهان را به جمهوری اسلامی دلگرم کنند.
این فعال فرهنگی  پنجمین و مهمترین مبنای امام راحل را "تشکیل تمدن اسلامی" دانست و افزود: بعد از گذشت ۴۶ سال از عمر انقلاب اسلامی شاهد شکل‌گیری و دلگرمی مسلمانان جهان به جمهوری اسلامی ایران هستیم.
 
طاهره محقق یاد آور شد: مسلمانان تمامی جهان یوم الشورا را به عزاداری می‌پردازند،  در مراسم اربعین حسینی پیروان تمامی مذاهب مختلف در کنار یکدیگر به پیاده‌روی اربعین رفته و سوگواری می‌کنند و امروزه در جریان جنگ غزه تمامی مردم اعم از مسلمان و غیر مسلمان دست به  جنبش‌های سراسری علیه رژیم غاصب اسرائیل زده‌اند.
 
وی در پایان با ابزارامیدواری از اینکه همه ما بتوانیم پیرو نهضت واقعی که امام راحل ایجاد کرده باشیم، تصریح کرد: امید است با برنامه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری که پیرو راه بنیانگذار انقلاب اسلامی است، زمینه‌ساز تمدن اسلامی باشیم و زمینه‌های حکومت مهدوی را فراهم کنیم.