وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
پاسخ به شبهات پیرامون فلسطین و طوفان الاقصی | بخش (6)
۱۴۰۳/۰۴/۲۰ ۱۴:۵۰ 47

پاسخ به شبهات پیرامون فلسطین و طوفان الاقصی | بخش (6)

در این بخش با استناد به کتاب " پاسخ به شبهات پیرامون فلسطین و طوفان الاقصی" تالیف پژوهشگاه مطالعات تقریبی به شبهاتی که در موضوع تاریخچه فلسطین، مذهب مردم فلسطین، طوفان الاقصی و رابطه ایران و حزب الله، قوم یهود و ... مطرح می شود پاسخ داده خواهد شد.


سؤال اول

فلسطینی‌ها در وحشی‌گری چیزی از اسرائیلی‌ها کم ندارند.

پاسخ

این دروغی است که توسط صهیونیستها مطرح شده و به آن دامن زده می‌شود. زیرا رفتار رزمندگان حماس با اسیران کاملاً انسانی بود و این چیزی است که اسیران آزاد شده آنان خودشان بدان اعتراف کردند.

سؤال دوم

فلسطینی‌ها در نحوه برخورد با بعضی اسرا از جمله زنان و کشته‌های اسرائیلی بدرفتاری کردند. این کار، مخالف آموزه‌های دینی و برخلاف توافق‌نامه‌های بین‌المللی و کنوانسیون‌های ژنو و به‌نوعی سقوط اخلاق بود. در جنگ مشروع نمی‌توان هر رفتاری را با غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان و پیران و ضعیفان مرتکب شد و یا «رفتار حماس، با داعش در مواجهه با زنان و بچه‌ها چه فرقی دارد، چرا رفتار داعش بد است؛ اما حماس نه»؟

پاسخ

شایعات و شبهات مطرح شده در این زمینه هیچ یک حقیقت ندارد. همه این شبهات و شایعات توسط خود صهیونیستها منتشر شده است. فیلمهایی که در روزهای اول عملیات منتشر شد، حتی برخی مصاحبهها که از تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد خلاف این شایعات بود. برای نمونه، مصاحبه زن یهودی که نیروهای حماس به منزلش رفته بودند و وقتی او را هراسناک دیدند، به او گفتند ما با تو کاری نداریم و بعد از چند ساعت او و بچه‌هایش را آزاد کردند. حتی آن زن گفت یکی از نیروهای حماس برای خوردن یک موز هم از من اجازه گرفت. همین‌طور فیلمهای که بعد از مبادله اسرا از اسیران رژیم صهیونیستی در شبکه‌های خود این رژیم منتشر شد، آنان به رفتار انسانی حماس اعتراف کردند.

جالب این است که رژیم اشغالگر قدس مدعی بود که نیروهای حماس در این عملیات، به غیرنظامیان حمله کرده‌اند و کودکان اسرائیلی را کشته و سر بریده‌اند و به زنان بی‌حرمتی کرده‌اند، اما رسانههای این رژیم با وجود تکرار این اخبار کذب، حتی یک فریم عکس که ادعای سربریدن کودکان توسط حماس یا بی‌احترامی به زنان اسرائیلی را اثبات کند، منتشر نکردند.

سؤال سوم

عامل انفجار در بیمارستان، حماس بوده و اسرائیل نمی‌خواست آنجا را مورد حمله قرار دهد!

پاسخ

اولاً: از کجا چنین احراز شد که اسرائیل نمیخواست آنجا را بزند؟ ثانیاً: مگر این اسرائیل نبود که اعلام کرد بیمارستانها را می‌زند؟ ثالثاً: این عاقلانه است که حماس بیمارستانها را که وجود آنها برای جنگ امری ضروری است، خودش منفجر کند؟

سؤال چهارم

شهروندان غیرنظامی را نمی‌شود گروگان گرفت.

آیا بازداشت، به اسارت گرفتن یا گروگان گرفتن شهروندان اسرائیلی توسط حماس نقض حقوق بشر نبوده است؟

پاسخ

این سؤال نیز ناشی از بی‌اطلاعی در مورد فلسطین اشغالی است. سؤال‌کننده پنداشته که این رژیم نیز همانند دیگر رژیمهای دنیاست که عدهای از شهروندان آن نیروی نظامی، و بقیه شهروندانِ عادی باشند. درحالی‌که:

 اولاً: این‌گونه نیست. بلکه در این رژیم همه مردم نظامی هستند. بدین صورت که از همان دوران مدرسه همه بچهها آموزشهای نظامی را به‌صورت کامل میبینند و سازماندهی میشوند تا هر زمانی که به وجود آنها نیازی باشد، وارد جنگ شوند. هم عکسها و فیلم‌های موجود این مسئله را تأیید میکند، و هم خاطرات کسی مانند گلدا مایر که در زمان جنگ 1973 نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس بود مؤید این مطلب است؛ لذا اسارت و گروگان گرفتن شهروندان این رژیم نقض حقوق بشر نیست.

ثانیاً: این فقط رژیم اشغالگر نیست که غاصب سرزمین فلسطین و موجی آوارگی مردم این دیار است، بلکه شهروندان این رژیم نیز در این جنایت سهیم هستند. در این رژیم غصبی قانون این است که به‌محض ورود یک یهودی مهاجر به فلسطین، مسلمانی را از خانه و کاشانه خویش بیرون کرده و او را جایگزین می‌کنند، پس آنان همه اشغالگر هستند.

ثالثاً: وقتی دشمن صهیونیستی این‌همه زن و بچه فلسطینی را در طول سالیان متمادی به اسارت گرفته، و شهروندان هم هیچ‌گونه اعتراضی به دولت خود نکرده‌اند، آیا مقابله‌به‌مثل با این رژیم و این مردم جایز نیست.

درعین‌حال که تمام ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین، نظامی هستند، اما نیروهای حماس خود را ملزم به دستورات اسلام میدانند و لذا هیچ زن و کودکی را نکشتند، و یا اگر با کشتهای مواجه شدند به آن بی‌احترامی نکردند.

سؤال پنجم

«طوفان‌الأقصی»، یا درست‌تر گفته باشیم، «طوفان خانمان‌برانداز الأقصی» که تا بدین جا منجر به کشته‌شدن بیش از ده‌هزار انسان بی‌گناه، از جمله ۵۰۰۰ کودک، با خاک یکسان‌شدن نوار غزه و آوارگی و بی‌خانمانی بیش از ۲ میلیون فلسطینی شده، دست‌کم این فایده را داشت که به حماس، جمهوری اسلامی و سایر انقلابیون نشان داد که شعار «نابودی اسرائیل» و میلیاردها دلار هزینه‌ای که برای تحقق آن طی سال‌ها هزینه شد (هزینه‌ای که می‌توانست صرف توسعه، پیشرفت و بهبود زندگی فلسطینی‌ها شود) چقدر واقع‌بینانه بود.!

پاسخ

بر خلاف نگاه سؤال‌کننده، عملیات «طوفان الاقصی» نشان داد که آسیب‌پذیربودن رژیم اشغالگر چقدر واقعبینانه بود و نشان داد که به گفته سید مقاومت خانه این رژیم سستتر از خانه عنکبوت است. زیرا رژیمی که مدعی بود امنیتیترین رژیم است و دارای ورزیدهترین سازمانها نیروهای اطلاعاتی در سطح جهان است، در این حد غافلگیر شد که تا چند ساعت بعد از شروع عملیات هم از آن باخبر نشده بود. حتی با اینکه عملیاتی با این وسعت از ساعت شش صبح آغاز شده بود، ولی دولت این رژیم در ساعت پنج بعدازظهر جلسه اضطراری تشکیل داد؛ بنابراین شعار نابودی اسرائیل یک شعار دور از واقعیت نیست.

علاوه بر این، هزینه برای پیشرفت و بهبود در زندگی کدام فلسطینی؟ فلسطینیای که از خانه و زندگی خود اخراج شده و دو میلیون و پانصد هزار نفر آن در منطقهای کوچک به وسعت 360 کیلومتر مربع متراکم شده است که نه شغلی دارند، نه درآمدی. 16 سال است در محاصره کامل به سر میبرند. پیوسته در حال بمباران و موشک باران است. تعدادی زیادی از مردان، زنان و حتی کودکان آن، سالیان سال است در اسارت هستند. هر روز باید با جنازه تعدادی از مردان و زنانی مواجه باشند که به دست نیروهای رژیم اشغالگر ترور شدهاند.

ارسال نظر