وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امام راحل(ره) آزادی را نصیب امت اسلامی کرد/ مسیر وحدت فراموش شده است
۱۴۰۳/۰۳/۲۰ ۱۵:۰۲ 50
در وبینار "گفتمان وحدت در منظومه فکری امام خمینی" مطرح شد؛

امام راحل(ره) آزادی را نصیب امت اسلامی کرد/ مسیر وحدت فراموش شده است

رئیس شورای علمای شرق کابل  معتقد است امام خمینی (ره) آزادی را نصبیب ایران کرد که تمامی ملت ها آرزوی آن را دارند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، در وبینار بین‌المللی "گفتمان وحدت در منظومه فکری امام خمینی" که به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، "مولوی بارکزی "رئیس شورای علمای شرق کابل با اشاره به فرا رسیدن ایام حج از خداوند متعال خواست در این ایام حج اتحاد را نصیب تمامی مسلمانان کند و بیان داشت: از صدر اسلام تاکنون تمامی موفقیت‌هایی که مسلمانان توانسته‌اند از آن خود کنند نشأت گرفته از" وحدت"، "اتحاد" و "برادری" است.
 
وی ادامه داد: اگر تمامی مسلمانان از امام راحل یاد می‌کنند، به دلیل استقلال و آزادی است که نصیب تمامی مسلمانان ایران کرد و به تبع آن درس آزادی که به تمامی مردم جهان آموخت.
 
مولوی بارکزی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران را به سمت خیر و سعادت راهنمایی کرد، اظهار داشت: بدون اخوت و برادری هیچکس نمی‌تواند سعادت را از آن خود کند چرا که خداوند فرموده است: " وأطيعوا ٱلله ورسولهۥ ولا تنزعوا فتفۡشلوا وتذۡهب ريحكمۡ".
 
رئیس شورای علمای شرق کابل با طرح این سوال که ما امروز چگونه می‌توانیم همانند گذشتگان خود لشکرهای کفر و الحاد را شکست بدهیم و در دنیا حکمرانی کنیم، افزود: امروز که کشورهای اسلامی دچار مشکلات عدیده‌ای هستند مخصوصاً برادران ما در کشور فلسطین که در زیر یوغ ظلم یهودند بخاطر فراموش شدن مسیر وحدت و اتحاد توسط کشورهای اسلامی است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر کشورهای اسلامی همدیگر را ترک کنند دشمن به راحتی خواهد توانست آنان را از پای در آورد لذا ما باید این قانون و حکم الهی_ وأطيعوا ٱلله ورسولهۥ ولا تنزعوا فتفۡشلوا وتذۡهب ريحكمۡ"_ را پیشه خود قرار دهیم تا بتوانیم شر دشمنان را از سر خود کوتاه کنیم.

ارسال نظر