وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دیدار معاون دبیرکل مجمع تقریب با نماینده تجمع علمای مسلمان لبنان
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ۰۸:۲۱ 597

دیدار معاون دبیرکل مجمع تقریب با نماینده تجمع علمای مسلمان لبنان

حجت الاسلام سید محمدرضا مرتضوی، معاون دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در امور بین الملل، با رئیس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام سید محمدرضا مرتضوی، معاون دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در امور بین الملل، با اعضای تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار کرد و از سوی دکتر شیخ حسان عبدالله، رئیس شورای اداری این تجمع مورد استقبال قرار گرفت.

دو طرف در این دیدار در خصوص مسائل جهان اسلام به ویژه کشور لبنان و وظیفه علما در وجوب تبیین ویژگی های اسلام ناب محمدی (ص) گفت وگو و تبادل نظر کرده و نسبت به خطر تفکر انحرافی که می کوشد اسلام را دین کشتار و تروریسم و طرد دیگران نشان دهد در صورتی که اسلام دین رحمت است، هشدار دادند.

دو طرف همچنین اتفاق نظر داشتند که مقابله با این مسائل با اقدام مقابله به مثل نخواهد بود بلکه با گفتمان عقلانی است که افکار عمومی جهان را مورد خطاب قرار می دهد که اختلاف یک واقعیت در میان بشریت است و تنها راه برای اینکه به اختلاف و کشتار کشیده نشود، گفت وگو و تفاهم با یکدیگر و اتفاق نظر ملت ها برای احترام به مقدسات یکدیگر است و همچنین مردم دین و عقاید خود را با فشار بر دیگران به یکدیگر تحمیل نکنند. چرا که خداوند متعال فرموده است: «لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ»

ضرورت مقابله با جنگ نرم علیه ارزش‌ها و مفاهیم کلی اسلام از طریق شبکه های تخصصی و سوء استفاده از شبکه های اجتماعی برای رسیدن به اهداف پست خود که با قانونی کردن همجنس گرایی منجر به فروپاشی جوامع و از هم پاشیدن خانواده ها می شود، از دیگر مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

دو طرف در این دیدار تأکید کردند که همه این مسائل بر عهده علمای دین است تا با آن مقابله کرده و از نشر آن جلوگیری کنند. این امر چیزی است که حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران و ولی امر مسلمین جهان با دعوت به جهان تبیین به عنوان یکی از بهترین انواع جهاد برای مقابله با افکار انحرافی دشمنان اسلام و مسیحیت و سایر ادیان، خواستار شدند.

در این دیدار تأکید شد: از این رو بین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و تجمع علمای مسلمان لبنان در مورد اقداماتی که باید در آینده انجام شود از جمله برپایی سمینارهای فکری و انتشار نشریاتی که جامعه را در مسیر درست هدایت می کند و خطر اندیشه های انحرافی دشمنان را تبیین می کند بحث و تبادل نظر انجام گرفت و بر رسیدن به اهداف متعالی در راستای حمایت از ارزش های اسلامی و انسانی و نجات نسل جوان از گرفتار شدن در دام دشمنان توافق شد.

ارسال نظر