وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شهید رئیسی مرد میدان و جهاد بود/ تاثیر شهید خدمت در صحنه بین‌الملل و  حمایت از مقاومت در غزه
۱۴۰۳/۰۴/۱۲ ۱۴:۱۸ 18
دبیرکل مجمع تقریب در دومین وبینار "شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت":

شهید رئیسی مرد میدان و جهاد بود/ تاثیر شهید خدمت در صحنه بین‌الملل و حمایت از مقاومت در غزه

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شهید رئیسی را  مرد میدان و جهاد خواند که استراحت و راحتی را نمی‌شناخت.


به گزارش خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دومین وبینار "شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت" که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، تصریح کرد: شهید ابراهیم رئیسی یادآور حضرت ابراهیم(ع) بود که خداوند به او قلب سلیم عطا فرمود.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهید رئیسی، تصریح کرد: این تشییع جز در رابطه با امام راحل(ره) و شهید قاسم سلیمانی در طول دوران جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بوده است.

دکتر شهریاری در ادامه سخنان خود، شهید رئیسی را  مرد میدان و جهاد خواند که استراحت و راحتی را نمی‌شناخت.

وی ادامه داد: شهید رئیسی، یک فرد دیپلمات و مرد مذاکرات میان همسایگان برای دستیابی به امت واحده بود. او همواره در همه عرصه‌ها از مقاومت حمایت کرد.

دبیرکل مجمع تقریب با اشاره به سابقه 11 ساله آشنایی خود با شهید رئیسی در قوه قضائیه، اظهار داشت که هر زمانی که من با وی هم‌کلام می‌شدم، او را فردی سلیم‌القلب می‌شناختم.

وی از مردمی بودن به عنوان دیگر صفات شهید رئیسی نام برد و گفت: او در شهرها و مناطق مختلف حاضر می‌شد با مردم سخن می‌گفت و به حرف‌های آنها گوش می‌داد و همیشه بیش از آنکه سخن بگوید، شنونده بود.

دکتر شهریاری خاطرنشان کرد که مردم، شهید رئیسی را برای همین ویژگی‌ها دوست داشتند به همین دلیل حماسه تشییع پیکر او رقم خورد. خداوند به هر که بخواهد عزت می‌دهد و هرکه را بخواهد ذلیل می‌گرداند و خواست که به رئیسی عزت دهد و مردم زیادی به تشییع پیکر او بیایند.

وی تاکیدکرد که شهید رئیسی یک روحانی و ملبس به لباس پیامبر(ص) بود و یک ثروت اجتماعی به شمار می‌رفت همانطور که از نظر امنیت داخلی و بین‌المللی نیز یک ثروت بود.

دبیرکل مجمع تقریب با اشاره به ولایت‌پذیری شهید رئیسی و اطاعت او از ولایت فقیه گفت: هر که به جای شهید رئیسی بیاید باید مانند او مطیع امر ولایت باشد.

وی در پایان سخنان خود به تاثیر شهید رئیسی در صحنه بین‌الملل و  حمایت از مقاومت در غزه، لبنان، سوریه و یمن اشاره و تاکیدکرد که او هیچ تفاوتی میان مقاومت در کشورهای مختلف قائل نبود.

ارسال نظر