وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
صداقت، اخلاص و تواضع از ویژگی‌های متمایز شهید رئیسی بود
۱۴۰۳/۰۴/۰۳ ۱۵:۱۲ 110
رئیس اوقاف اسلامی نروژ در وبینار «شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت»:

صداقت، اخلاص و تواضع از ویژگی‌های متمایز شهید رئیسی بود

رئیس اوقاف اسلامی نروژ تاکیدکرد که صداقت، اخلاص و تواضع از ویژگی‌های متمایز شهید رئیسی بود،


به گزارش خبرگزاری تقریب، «روافد الیاسری» رئیس اوقاف اسلامی نروژ در وبینار بین‌المللی «شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت» که امروز (یکشنبه) به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم آیه 23 سوره احزاب می‌فرماید: "در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند."

وی با بیان این که همه امت اسلام و بشریت، انسانی بزرگ، مخلص و متواضع را از دست داد، تصریح کرد: این شخصیت که صداقت، اخلاص و تواضع از ویژگی‌های متمایزش بود، نمرده است. شهید رئیسی در روز رحلت خود، متولد شد و آن را به وضوح در مراسم تشییع باشکوه و بسیار بزرگ دیدیم که می‌توانم بگویم بزرگترین مراسم تشییع پس از تشییع امام خمینی(ره) و فرماندهان شهید(شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش) بود.

رئیس اوقاف اسلامی نروژ با تاکید بر این که خداوند به هر کس که خود را برای او خالص گرداند، عزت و بزرگی می‌بخشد، خاطرنشان کرد: وقتی ما مسلمانان عمیقا به زندگی این مرد صالح توجه کنیم، می‌بینیم که خداوند او را هنگام رحلت بزرگ داشت و تکریم کرد.

وی با یادآوری سخن شهید رئیسی که وحدت و همبستگی را راز  پیروزی مسلمانان در طول تاریخ عنوان کرد، گفت: این شهید بر اصل وحدت اسلامی تکیه می‌کرد و آن را تنها وسیله‌ای قلمداد می‌نمود که می‌تواند ما را به قدرت یکپارچه‌ای در برابر دشمنان و مستکبران تبدیل کند.

الیاسری با بیان این که دشمن از طریق ترفندها و شیوه‌های مختلف برای ایجاد تفرقه و دودستگی در میان مسلمانان تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: شهید رئیسی  همواره بر این نکته تاکید می‌کرد که دشمن، گروه‌های تروریستی همچون داعش را به وجود آورد تا امت اسلام را دچار تفرقه و دودستگی کند. 

وی در ادامه سخنان خود به جنگ نرم دشمنان علیه امت اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن به بهانه دفاع از حقوق بشر به شیوه کثیفی از جنگ نرم استفاده می‌کند. دشمن تلاش کرده است آتش فتنه را در جاهای مختلف شعله‌ور کند. شهید رئیسی در سخنرانی‌هایش بر ضرورت هوشیاری و اتحاد در برابر جنگ نرم دشمنان مستکبر تاکید می‌کرد.

رئیس اوقاف اسلامی نروژ ادامه داد: از جمله اصولی که شهید رئیسی در جریان سفرهای پرتعداد خود به کشورهای همسایه و کشورهای دیگر بر آن تکیه می‌کرد، اتحاد امت اسلام در زمینه اقتصادی بود، چرا که دشمن از سلاح اقتصاد و تحریم علیه ما استفاده می‌کند، همان کاری که قریش علیه پیامبر(ص) و مسلمانان با استفاده از سلاح محاصره اقتصادی انجام داد؛ اما مسلمانان با وحدت و همبستگی و همکاری توانستند در برابر این محاصره و تحریم بایستند.

وی افزود: شهید رئیسی همواره بر مسئله اقتصاد اسلامی به عنوان یکی از اصول جمهوری اسلامی تکیه می‌کرد، اینکه کشورهای اسلامی با وحدت خود می‌توانند به یک قدرت یکپارچه اسلامی تبدیل شوند.

ارسال نظر