وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
وحدت مسلمانان بدن استکبار جهانی را به لرزه درمی‌آورد
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۱۱:۰۳ 274
پورحیدر در گفت‌وگو با تقریب:

وحدت مسلمانان بدن استکبار جهانی را به لرزه درمی‌آورد

عضو اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: مسئله‌ای که بدن استکبار جهانی را به لرزه درمی‌آورد وحدت بین مسلمانان است.


راضیه پورحیدر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به برگزاری سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران اظهار داشت: در ابتدا باید از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همچنین آقای محسن مسچی معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب در برگزاری این کنفرانس تقدیر کرد.  

وی بیان کرد: برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی سابقه طولانی دارد و با هدف وحدت بین مذاهب برگزار می‌شود و اتحاد بین مسلمانان مدنظر امام خمینی(ره) و سپس رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله واعظ زاده خراسانی، آیت الله تسخیری، آیت الله اراکی و هم‌اکنون نیز مورد توجه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری به عنوان دبیرکل مجمع جهانی تقریب اسلامی است و از ۳۷ سال گذشته این کنفرانس از روز میلاد پیامبر(ص) به روایت اهل‌سنت تا روز میلاد حضرت رسول(ص) به روایت تشیع و در هفته وحدت برگزار می‌شود.

پورحیدر تصریح کرد: در این راستا سران کشورهای اسلامی، علما، نخبگان، فرهیختگان و صاحب‌نظران و آنانی که در مملکت خود صاحب نفوذ بوده و حرفی برای گفتن دارند دور هم جمع شده و به دنبال اهداف مشترک هستند چون مسئله‌ای که بدن استکبار جهانی را به لرزه درمی‌آورد، وحدت بین مسلمانان است.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه در ادامه گفت: بیشتر حرف مشترک سخنرانانی که در کنفرانس اخیر به ایراد سخن پرداختد این بود که قرآن، خدا، پیامبر و قبله مسلمانان یکی است و آنان یک دشمن مشترک نیز دارند که شناخت دشمن مشترک و مقابله با ترفندها و توطئه‌های آنها امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه در کنفرانس سی و هفتم وحدت اسلامی، محور براساس رسیدن به ارزش‌های والای انسانی بود خاطرنشان کرد: در این رابطه، در انسانیت همه اشتراک دارند و باید این موضوعات را به تمامی عالم انتقال داد چون خداوند متعال موهبت‌های خود را به تمامی انسان‌ها به صورت یکسان نازل کرده اما استکبار جهانی مانند آمریکا و اسرائیل اجازه نمی‌دهند که مردم منطقه خود یا کشورهای آمریکایی و اروپایی از این موضوع با خبر شوند پس این کنفرانس‌ها برای وحدت و بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

پورحیدر افزود: در کنفرانس‌های سالیان گذشته در رابطه با" وحدت و بیداری اسلامی"، بحث شده و مشاهده می‌کنیم که مهمانان خارجی تا چه اندازه از ایران الگوگیری کرده و سپس در ممالک خود به دنبال حق و حقوق و استقلال خویش می‌روند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه علمیه برای برهم شکستن توطئه‌های دشمنان، در حوزه خانواده برنامه‌های مشترکی در حیطه بانوان اهل‌سنت برگزار می‌کند تصریح کرد: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز به این مسئله تأکید کرد چون با توجه به اینکه خانواده رکن اساسی است و فرزندان در آن تربیت می‌شوند باید نسل وحدت‌آفرین تربیت کرده و وحدت را بر روی تربیت برد.

پورحیدر خاطرنشان کرد: بی‌تردید دشمنان از دیرباز به دنبال تفرقه‌افکنی بوده و این تفرقه‌ها از بین نمی‌رود مگر اینکه عالمان و نخبگان دور یکدیگر جمع شده و نقاط مشترک بین مذاهب اسلامی را یافته و نقاط افتراق را جدا کنند تا بیش از پیش با دور هم جمع شدن خود به اهداف عالیه اسلامی رسید.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه در جریانات اخیر به قرآن کریم اهانت شد که یک حرکت نظامند از پیش‌طراحی شده دشمن بود، اخیر مشاهده شد که دانشمندان مسلمان دور هم جمع شدند و از گروه‌های تروریستی و تکفیری اعلام انزجار کرده و عنوان کردند که تکفیری و داعشی از ما نیستند.

عضو اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: بی‌تردید برای پاسداری از ارزش‌های والای مسلمانان، انسان‌های وارسته نمی‌توانند جسارت به قرآن را بپذیرند. 

وی در ادامه نیز با ابراز خرسندی از این که نقاط قوت کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که اخیراً برگزار شد به اندازه‌ای چشمگیر بود که نقاط ضعف به چشم نمی‌آمد تصریح کرد: این در حالی است که نقطه‌نظرات و بیاناتی که در آنجا مطرح شد نباید در حد حرف و تا چند روز باقی بماند بلکه باید کاربردی و عملیاتی شود.

پورحیدر در ادامه گفت: با توجه به اینکه برنامه‌های مشترکی میان شیعه و سنی در حوزه بانوان برگزار می‌شود، این جلسات حساب به دست دشمنان می‌دهد که زنان انقلابی و ولایی شیعه و سنی هیچ زمانی به دیگران فرصت نمی‌دهند که از آنها به عنوان ابزار برای خود استفاده کنند چون یک نفر چه بسا در اثر جهل و ناآگاهی و بی‌تفاوتی و یا طراحی دشمن، باعث ایجاد اغتشاش و آشوب در داخل و یا خارج از کشور می‌شود. 

ارسال نظر