وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
رسانه های جهان اسلام باید مقتدارانه عمل کنند/ لزوم اشاعه مبانی وحدت و تقریب
۱۴۰۳/۰۵/۱۵ ۱۰:۳۷ 24
ماموستا ابن خیاط در گفتگو با تقریب:

رسانه های جهان اسلام باید مقتدارانه عمل کنند/ لزوم اشاعه مبانی وحدت و تقریب

امام جمعه اهل سنت و مدیر مدرسه شافعیه سقز، بیان کرد: جهان اسلام نیازمند خط مشی و مسیری روشن دارد که رهبری انقلاب اسلامی آن را ترسیم نموده اند؛ ایشان پیوسته همگان را به وحدت و تقریب دعوت نموده اند، رسانه ها باید در اشاعه وحدت و تقریب با قدرت وارد میدان شده و در مقابل هجمه های رسانه های دشمنان با جدیت ورود پیدا کنند.


ماموستا ملا محمود ابن الخیاط امام جمعه اهل سنت و مدیر مدرسه شافعیه سقز در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در آستانه روز خبرنگار، خبرنگاران حوزه وحدت و تقریب را دارای وظایف مهم دانست و اظهار داشت: از وظایف خبرنگاران و رسانه های حوزه تقریب جهان اسلام، بیداری و هوشیاری امت اسلامی است؛ در واقع با ایجاد فهم و تفکرات صحیح و انتشار مطالبی که موجب روشن گری می شود، باید تلاش کنند جوامع اسلامی را پویا و آگاه سازند و به سوی تحکیم وحدت و تقریب سوق دهند.

ماموستا ابن خیاط، افزود: بنابراین خبرنگاران و رسانه های جهان اسلام باید در اشاعه آن در ردیف اول و مقتدارانه عمل کنند؛ رسانه ها باید با انتشار و اشاعه مباحثی که موجب تقویت و حفظ وحدت می شود کوشا باشند.

مدیر مدرسه شافعیه سقز تصریح کرد: جهان اسلام نیازمند خط مشی و مسیری روشن دارد که رهبری انقلاب اسلامی آن را ترسیم نموده اند؛ ایشان پیوسته همگان را به وحدت و تقریب دعوت نموده اند، رسانه ها باید در اشاعه مبانی تحکیم وحدت و تقریب با قدرت وارد میدان شده و در مقابل هجمه رسانه های دشمنان با جدیت ورود پیدا کنند.

وی در پایان تاکید کرد: البته رسانه ها تاکنون اقدامات مناسبی را انجام داده اند اما کافی نبوده است که انشاالله با پیروی از قرآن کریم و رهنمودها و توصیه های پیامبر اسلام(ص) پیروزی از آن مسلمانان عالم خواهد بود و نقش مهمی را در این زمینه ایفا خواهند نمود.

ارسال نظر