وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
وحدت امروز مسلمانان مرهون شهدای مقاومت به ویژه قاسم سلیمانی است
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۰۹:۳۹ 236
حجت‌الاسلام والمسلمین حسنخانی در گفت‌وگو با تقریب:

وحدت امروز مسلمانان مرهون شهدای مقاومت به ویژه قاسم سلیمانی است

رئیس‌دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: وحدتی که امروز در دنیا به وجود آمده مرهون شهدای مقاومت به ویژه قاسم سلیمانی و ابومهندس است.


حجت‌الاسلام والمسلمین کریم حسنخانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه در سی و هفتمین کنفرانس وحدت امسال نزدیک به ۴۰ کشور دنیا حضور داشتند اظهار داشت: امسال حضور نمایندگان کشورهای عربی به ویژه عربستان و امارات بسیار چشمگیر بود.

وی تصریح کرد: نمایندگان کشورهای همسایه و عربی که در کنفرانس اخیر حضور داشتند جزو مقامات رسمی آن کشورها و نیز دارای سطح فکری و سواد بالایی بودند.

رئیس‌دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر موضوع ضرورت وحدت در این کنفرانس مورد قبول تمامی کشورهای شرکت‌کننده بود و به همین سبب از این مسئله عبور شده و بیشتر به"موانع" وحدت تمرکز شد که کدام عوامل سبب شد که کشورهای اسلامی نتوانسته‌اند اتحاد در جامعه پیاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توجه به اشتراکات مسلمانان به ویژه در منطقه مظلوم فلسطین و جریان مقاومت در این کنفرانس مطرح بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بدان اشاره فرمودند و از سوی دیگر تمامی صحبت‌های سخنرانان به این معطوف بود که فلسطین پاره تن اسلام است و می‌تواند یکی از دستاویزهای وحدت در جهان اسلام مطرح باشد و از جریان مقاومت دفاع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینخانی گفت: مهمانان کنفرانس اخیر به این مسئله اذعان داشتند که وحدتی که امروز در دنیا به وجود آمده مرهون زحمات علمای گذشته و به ویژه در عصر جدید، شهدای مقاومت و در رأس آنها شهید سلیمانی و ابومهندس مطرح بوده که یاد و خاطره آنها گرامی‌داشته و بر روی تداوم جریان مقاومت، بسیار پافشاری شد. 

وی افزود: همچنین امسال حضور بانوان متفکر کشورهای اسلامی بسیار چشمگیر بود چون در سالیان گذشته تعداد اندکی حضور می‌یافته اما خوشبختانه امسال از کشورهای اسلامی تعداد بسیاری از بانوان حضور پیدا کردند که عمدتا به صورت جدی مشارکت کرده و سخنرانی خوب و موضع‌گیری‌های ارزشمندی داشتند.

رئیس‌دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: علاوه بر آن نظم و انضباط حاکم بر کنفرانس اخیر بسیار مطلوب بود که سخنرانی‌های بسیار خوبی ایراد شد و همچنین مهمانان با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره)با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، عهد و پیمان دوباره بستند.

وی افزود: در نهایت نقطه اوج کنفرانس وحدت اسلامی ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمایشات ماندگار ایشان بود که بار دیگر به موضوع مقاومت، دشمن‌شناسی، ضرورت وحدت و جریان فلسطین اشاره فرمودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌خانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کنفرانس وحدت اسلامی به تدریج از حالت شعاری خارج شده و به مرحله عملیاتی گام نهاده و از سوی دیگر یکی از اقدامات خاص امسال که توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب انجام شد این بود که کنفرانس‌های وحدت اسلامی منطقه‌ای را در داخل کشور و در استان‌های کردستان، گلستان و آذربایجان‌غربی و نیز در خارج از کشور و در بغداد عراق برگزار کردند.

وی افزود: کنفرانس‌های منطقه‌ای وحدت اسلامی نیز بیشتر توانسته بود دانشمندان خارجی و متفکران داخلی را دور هم جمع کرده و در زمینه وحدت صحبت کند که در نوع خود ابتکار و طرح مطلوبی بود که نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده بود.

رئیس‌دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه امروز منادی و پرچمدار جریان وحدت، ایران اسلامی است افزود: امروز ایران از ام‌القرای جهان اسلام به منادی وحدت تبدیل شده و خوشبختانه تمامی کشورها قبول کرده‌اند که این ابتکاری ایرانی اسلامی است که در جای خود ارزشمند است.

وی در ادامه تصریح کرد: بی‌شک مهمانان مرد و زنی که کنفرانس وحدت اسلامی حضور می‌یابند وضعیت ایران اسلامی را رصد کرده و بدون سانسور، گزارش این سفر را به مردم خود منتقل می‌کنند و از سوی دیگر آنها پیشرفت‌های کشورمان و نظم حاکم در آن را مشاهده کرده و زمانی که در سایر کشورها بازگو می‌شود بسیار ارزشمند بوده و برکات فراوانی به همراه دارد.

ارسال نظر