وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
وحدت اسلامی نقدی بر نظام سلطه جهانی است/سیاست نظام سلطه بر این است که استقلال کشورها را تحت سلطه خود بگیرد
۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۱۰:۲۴ 348
خامه یار در گفت‌وگو با تقریب:

وحدت اسلامی نقدی بر نظام سلطه جهانی است/سیاست نظام سلطه بر این است که استقلال کشورها را تحت سلطه خود بگیرد

رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان تاکید کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز محاصره سیاسی، اقتصادی، جنگ های روانی، مسائل امنیتی در استان های مرزی، تقویت جریان های تجزیه طلب، جنگ تحمیلی، کودتای نوژه، حمله به طبس و جنگ روانی رسانه‌ای که بر علیه ما روا داشتد، همه و همه را می‌توانیم در قالب هدف قرار دادن استقلال ایران توسط نظام سلطه و دنیای غرب که در آمریکا متجلی است ببینیم.

"عباس خامه یار" رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به این مطلب که وحدت اسلامی نقدی بر نظام سلطه جهانی است که ممکن است بعضی از کشورهای مسلمان، که در چارچوب سلطه جهانی عمل می‌کنند با آن مخالفت کنند، به خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب گفت: سیاست نظام سلطه بر این است که استقلال کشورها را تحت سلطه خود بگیرد که در این بین از ابزارهای گوناگون نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای تأثیر بر دیگران استفاده می‌کند. و برهمین مبنا با جمهوری اسلامی ایران مخالف است چون کشور ما زیر بار ظلم استکبار جهانی نرفته و نخواهد رفت.
 
وی ادامه داد:  منظور ما از استقلال، تنها "استقلال سیاسی نیست" بلکه در کنار آن استقلال اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تمام استقلال هایی که می تواند در جای جای ایران اجرا شود است.
 
خامه یار با بیان اینکه استکبار جهانی استقلال کشورها را مورد هدف قرار داده است تاکید کرد: در سال ۱۹۵۱ ما به دنبال افزایش سهم خود از ثروت ملی -نفت-  بودیم و اساساً بحث ملی شدن صنعت نفت در میان نبود و با شرکت های  انگلیسی که استقلال ایران را مورد هدف قرار داده بود و ثروت ما را به تاراج می بردند طرف بودیم. در این بین نظام سلطه به خصوص آمریکا، سازمان ملل و مجمع عمومی بر علیه درخواست ایران رای دادند و این درخواست را علیه امنیت ملی کشورها قلمداد کردند. بر اساس این بیانیه شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران اعمال کردند.
 
رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان تصرح کرد: در سال ۱۹۵۲ که بحث ملی شدن صنعت نفت مطرح شد، در ادامه سلطنت شاه بیش از ۴۰ هزار مستشار و کارشناس آمریکایی در جای جای کشور ما حضور پیدا کردند که در زمینه های  اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی کشور حضور فعالی داشتند و استقلال همه جانبه ملت ایران را مصادره کردند.
 
وی خاطر نشان کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز محاصره سیاسی، اقتصادی، جنگ های روانی، مسائل امنیتی در استان های مرزی، تقویت جریان های تجزیه طلب، جنگ تحمیلی، کودتای نوژه، حمله به طبس و جنگ روانی رسانه‌ای که بر علیه ما روا داشتد، همه و همه را می‌توانیم در قالب هدف قرار دادن استقلال ایران توسط نظام سلطه و دنیای غرب که در آمریکا متجلی است ببینیم.

ارسال نظر