وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
واکنش سازمان همکاری اسلامی به اهانت به قرآن کریم در سوئد
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۱۳:۲۲ 433
جهان اسلام؛

واکنش سازمان همکاری اسلامی به اهانت به قرآن کریم در سوئد

سازمان همکاری اسلامی هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در پایتخت سوئد را محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سازمان همکاری اسلامی روز پنجشنبه در بیانیه ای نسبت به خطرات و پیامدهای این اقدامات که مخالف تلاش های موجود برای گسترش همزیستی و میانه روی است هشدار داد.

این سازمان با تاکید بر ضرورت پایبندی به منشورها و قوانین بین المللی درباره احترام به حقوق انسان ها، از کشورها و دولت های آن ها خواست با درپیش گرفتن تدابیر لازم، از تکرار این اقدامات زشت جلوگیری کنند.

در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده است: باید آزادی های اصلی و اساسی بدون درنظر گرفتن دین، زبان، نژاد و تابعیت محترم شمرده شود.

دیروز چهارشنبه یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد پاره کرد و سوزاند.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

این هتک حرمت قرآن کردیم با موج محکومیت گسترده بویژه در سطح جهان اسلام روبرو شده است. «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین راستا پیش از این هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرد و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

ارسال نظر