وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تاکید سازمان همکاری اسلامی بر اهمیت کنفرانس ارتباطات مذهبی در جهان اسلام
۱۴۰۲/۰۵/۲۳ ۱۴:۰۷ 374

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر اهمیت کنفرانس ارتباطات مذهبی در جهان اسلام

اولین کنفرانس تعامل با امور دینی، فتوا و ادارات روحانیت در سراسر جهان تحت عنوان «ارتباطات و یکپارچگی» به میزبانی عربستان سعودی و با حضور دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، این کنفرانس زیر نظر وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد پادشاهی عربستان سعودی در مکه مکرمه روز گذشته (یکشنبه) 13 آگوست کار خود را آغاز کرد.
 
«عبداللطیف بن عبدالعزیز آل شیخ»، وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی، در افتتاحیه این کنفرانس سخنرانی و از برگزاری چنین نشستی با حضور سازمان همکاری اسلامی ابراز خرسندی کرد.
 
«حسین ابراهیم طه»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، تاکید کرد: «این کنفرانس با توجه به چالش‌های فراوان پیش روی امت اسلامی از جمله تلاش برای تحریف چهره اسلام برگزار شده که مستلزم ایستادگی در مقابل این جریان‌های متخاصم و احیای مفهوم وحدت اسلامی است.»
 
وی افزود: «رابطه بین اجزای امت اسلامی باید بر این اساس باشد که یک امت خدای واحد را می‌پرستند و شریعت واحدی دارند که موجب اتحاد ما شده و ما را از هم جدا نمی‌کند.»
 
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد که اداره تازه تاسیس گفت‌وگو و اطلاع‌رسانی در دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی، گفت‌وگو و آگاهی درمورد سایر فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را ترویج می‌کند.
 
وی همچنین از ارگان‌های مختلفی که تحت حمایت سازمان همکاری اسلامی و به رهبری سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (ICESCO) فعالیت می‌کنند و به دنبال تحکیم فرهنگ صلح و گفت‌وگو و تشویق ارزش‌های تفاهم و احترام متقابل است، قدردانی کرد.

ارسال نظر