وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
همایش غدیر در مرکز اسلامی مالاوی برگزار شد
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ۰۹:۵۶ 359

همایش غدیر در مرکز اسلامی مالاوی برگزار شد

به مناسبت دهه امامت و ولایت همایش غدیر با حضور بزرگان و چهره‌های برجسته علمی و مذهبی در مسجد نمایندگی جامعةالمصطفی در مرکز اسلامی مالاوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به نقل از نمایندگی المصطفی در مالاوی، در این همایش که به همت نمایندگی جامعةالمصطفی در مالاوی و شیوخ، علما، بزرگان، اساتید، دانش پژوهان، کارکنان، مدیران این نمایندگی و جمعی از ارادتمندان برگزار شد، حاضران با درونی آکنده از محبت به امیرالمؤمنین(ع)، دل‌های خود را روانه نجف و از راه دور با قلبی آکنده از عشق با امام خود تجدید بیعت کردند.

قرائت زیارت کوتاه حضرت امیرالمؤمنین(ع) و نوحه‌سرایی از سوی دانش‌پژوهان، همچنین شعرخوانی، سخنرانی و برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های متنوع این روز بود.

جمعی از اساتید و فضلای نمایندگی المصطفی در مالاوی در سخنانی هر کدام به اهمیت عید ولایت و امامت پرداختند و نکاتی درخصوص تبیین این روز برای مخاطبان ارائه کردند.

در این همایش بیان شد که یکی از درس‌های بزرگ غدیر ولایت پذیری و پیروی و انجام کامل فرمان الهی است که پیامبر اسلام(ص) آن را به نحو احسن انجام داد. غدیر مایه وحدت مسلمانان است. پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر خم به فرمان خداوند متعال امیرالمؤمنین امام علی(ع) را به عنوان وصی و جانشین بعد از خود انتخاب کرد تا مسلمانان را از اختلاف و تفرقه باز دارد و همه تحت لوای اسلام ناب محمدی(ص) که در امامت تجلی یافت به سعادت دست یابند.

ارسال نظر