وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نگاه رئوفانه امام رضا علیه السلام جامع الاطراف و به تمام مذاهب است
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۰۸:۰۸ 328
آیت الله علما در گفت و گو با تقریب:

نگاه رئوفانه امام رضا علیه السلام جامع الاطراف و به تمام مذاهب است

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: زائرین با تفکرات و عقائد گوناگون به زیارت ایشان مشرف می شوند و در دهه کرامت از اول ذی القعده تا یازدهم ذی القعده فرصتی برای مذاهب و ادیان می باشد که وحدت و انجسام خود را تقویت کنند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله مصطفی علماء نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عنایت حضرت رضا(ع) بر تمام امت ها و زائرانی که محضر ایشان شرفیاب می شوند، اظهار داشت: تمام جوامع اسلامی به حضرت رضا علیه السلام توجه ویژه ای دارند زیرا ایشان منشا خیر و برکت برای جهانیان می باشند، به تعبیر علامه طباطبایی (فیلسوف جامع الشرایط)، تنها امامی که در زیاتنامه ها او را رئوف خطاب کرده اند امام رضا علیه السلام است.

آیت الله علما، عنوان کرد: اگر چه همه ائمه اطهار رئوف هستند اما رافت و مهربانی در حضرت تجلی پیدا کرده و به منصه ظهور رسیده است، جمعیت کثیری از اقصی نقاط عالمان به زیارت امام می آیند و این خود دارای شگفتی است که تاکنون نشنیده ایم زائری دچار گرسنگی شده باشد و این از عنایات ویژه حضرت می باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: تولیت آستان قدس رضوی از حضور سی میلیون زائر در سال خبر می دهد که طبیعتا هیچ استانی ظرفیت پذیرش این جمعیت را ندارد که جز کرامت چیزی دیگری نیست، امام به تمام مذاهب و ادیان عنایت دارند.

وی در پایان تاکید کرد: حضرت رضا علیه السلام مظهر صفات بزرگ عالیه پرمعنا هستند، زائرین با تفکرات و عقائد گوناگون به زیارت ایشان مشرف می شوند و در دهه کرامت از اول ذی القعده تا یازدهم ذی القعده فرصتی برای مذاهب و ادیان می باشد که وحدت و انسجام خود را تقویت کنند.

ارسال نظر