وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نماینده مجلس خبرگان رهبری: ندای وحدت باید در جهان اسلام تعمیق گردد
۱۴۰۲/۰۷/۰۵ ۰۸:۲۳ 207
وحدت و تقریب؛

نماینده مجلس خبرگان رهبری: ندای وحدت باید در جهان اسلام تعمیق گردد

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: از موانعی که دشمنان اسلام همواره در مقابل اهداف خود مشاهده کرده اند، مسئله وحدت و تقریب امت اسلامی بوده است؛ قرآن کریم و روایات گوناگون موکد بر اتحاد و انسجام مسلمانان تاکید داشته اند و دشمنان پیوسته در تلاش بوده اند که در اتحاد مسلمین اخلال ایجاد کنند.

آیت الله محمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در آستانه هفته وحدت، با تاکید بر همدلی و هم بستگی امت اسلامی در برابر دشمنان اسلام، اظهار داشت: اقتدار و عزت لازمه توحید و خداپرستی بوده و مرهون یکپارچگی و وحدت امت اسلامی می باشد، قرآن کریم و روایات گوناگون موکد بر اتحاد و انسجام مسلمانان تاکید داشته اند و دشمنان پیوسته در تلاش بوده اند که در اتحاد مسلمین اخلال ایجاد کنند.

وی افزود: از موانعی که دشمنان اسلام همواره در مقابل اهداف خود مشاهده کرده اند، مسئله وحدت و تقریب امت اسلامی بوده است؛باید به قرآن کریم و رهنمودهای پیامبراسلام و اهل بیت که همواره نسبت به وحدت ، اخوت ، برادری و دوستی ، همزیستی و یکپارچگی و موضوعات مرتبط با امت اسلامی تاکید داشته اند عمل نمود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف خود از ابزارهای مادی و معنوی پیشرفته ای در موارد علمی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی بهره می گیرد و یه وسیله رسانه های خود به امت ها القا می کند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: اکنون در هر نقطه ای از عالم که ندای به وحدت و بیداری اسلامی مشاهده می گردد، دشمنان اسلام می کوشند تا ضمن ایجاد تفرقه آن را از بین ببرند.

وی در پایان تاکید کرد: رهبری و مرجعیت اهل بیت(ع) به عنوان نماد وحدت می تواند باشد و به تبع آن ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری که عالم ، یک کارشناس دینی و عالم مسائل سیاسی می باشند و با راهنمایی ها و خطوطی که ترسیم می کنند این اقتدار و یکپارچگی را می‌توان حفظ نمود.

ارسال نظر