وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مولوی مبارکی: کنفرانس های وحدت نقشه راه را برای آیندگان ترسیم می کند
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۱۴:۱۹ 203
وحدت و تقریب؛

مولوی مبارکی: کنفرانس های وحدت نقشه راه را برای آیندگان ترسیم می کند

مدیر مدرسه دارالعلوم چانف، بیان کرد: وحدت جهان اسلام این فرصت را مهیا خواهد کرد که بزرگان اسلام اجتماع کنند؛ مدارس علمیه نیز می توانند با تولید علم و تربیت مدرسین نخبه و عالم در تقویت اتحاد و انسجام جهان اسلام کمک و همراهی کنند.

مولوی مولا بخش مبارکی مدیر مدرسه دارالعلوم چانف سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در آستانه هفته وحدت با تاکید بر توجه به مشترکات ، تمسک بر قرآن کریم و احادیث امامان، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم تاکیدات فراوانی به اتحاد و تقریب امت اسلامی دارد و علما و نخبگان جهان اسلام من جمله پاکستان ، افغانستان ، هندوستان و همچنین جوانان با انگیزه و دانشمندان را دعوت به تولید علم و دانش با نوشتن کتب ، مقاله و روش های دیگر کرده است.

مولوی مبارکی در ادامه افزود: مواضع کشورهای اسلامی باید در شان و جایگاه امت اسلامی باشد، آنان باید با در نظر گرفتن اتحاد و انسجام مسلمانان یک موضع قاطع در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی اتخاذ کنند تا مبادا منجر به اختلاف و جدایی نشود.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: وحدت جهان اسلام این فرصت را مهیا خواهد کرد که بزرگان اسلام اجتماع کنند و با تمسک به قرآن کریم و احادیث امامان بزرگوار اموراتی که مبتلابه جامعه جهان اسلام است را مورد تحلیل قرار دهند.

وی عنوان کرد: در واقع کنفرانس های وحدت نقشه راه برای آیندگان ترسیم می نماید، مدارس علمیه نیز می توانند با تولید علم و تربیت مدرسین نخبه و عالم در تقویت اتحاد و انسجام جهان اسلام کمک و همراهی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: خداوند متعال و رسول گرامی اسلام در مطالب و روایات بسیاری بر موضوع وحدت و تقریب تاکید کرده اند؛ همه بر این موضوع متفق القول هستیم که جهان اسلام یکصدایی نیاز دارد و آن در نگرش و رویکرد تقریبی نهفته است.

ارسال نظر