وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مولوی فاروقی: هدف از برگزاری کنفرانس وحدت ایجاد همبستگی و انسجام امت اسلام است/جمهوری اسلامی ایران؛ الگویی مناسب و جامع برای جهان اسلام
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۰۸:۳۰ 139
وحدت وتقریب؛

مولوی فاروقی: هدف از برگزاری کنفرانس وحدت ایجاد همبستگی و انسجام امت اسلام است/جمهوری اسلامی ایران؛ الگویی مناسب و جامع برای جهان اسلام

امام جمعه اهل سنت بیرجند، بیان کرد: هدف از برگزاری کنفرانس های وحدت ایجاد همبستگی و انسجام امت اسلام است، این اقدام باید با پشتوانه علما و اندیشمندان جهان اسلام شکل گیرد تا بتواند به شعار های امت اسلامی جامه عمل بپوشاند.

مولوي غلام حیدر فاروقی مدیر حوزه علميه الصدیق و امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرنگار تقریب در آستانه هفته وحدت، با تاکید بر تکیه بر توانمندی های مسلمانان در ایجاد تحکیم وحدت، اظهار داشت: باید بتوان با بهره گیری از تخصص و فکر جوانان اسلام و تجربه بزرگان دین از پراکندگی امت اسلامی ، تبلیغات و هجمه های دشمنان کاست.

مولوی فاروقی، افزود: در واقع زمانیکه از بهره مندی از ظرفیت ها ، همبستگی ، یکپارچگی ، انسجام و تقریب سخن می گوییم، باید به این نکته توجه نمود که هر عملی نیاز به پشتیبانی لازم در جهت نتیجه گرفتن صحیح دارد؛ فرهیختگان ، علما ، اندیشمندان و صاحبان فکر در این مسیر نقش بسزایی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در این راستا، هدف از برگزاری کنفرانس های وحدت ایجاد همبستگی و انسجام امت اسلامی است، این اقدام باید با پشتوانه علما و اندیشمندان جهان اسلام شکل گیرد تا بتواند به شعار های امت اسلامی جاعه عمل بپوشاند.

وی عنوان کرد: برای مثال در مسئله غده سرطانی جهان اسلام یعنی اسرائیل غاصب، اگر جهان اسلام با الگو گیری از جمهوری اسلامی ایران یک سرباز برای آزادی قدس شریف آموزش می دادند تاکنون اسرائیل از صفحه روزگار محو شده بود و هر روز به بهانه های گوناگون ظلم و ستم به مسلمانان نمی کردند.

وی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران الگویی مناسب و جامعی برای جهان اسلام می باشد؛ امت اسلامی باید به نیروها ، توانمندی ها ، ظرفیت ها و اراده پولادین خود متکی بوده و با استعانت به خداوند متعال به دنبال تقویت وحدت و بنیه اسلام گام بردارد و دشمنان خود را خوار و ذلیل کند.

ارسال نظر