وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مسجد محور وحدت و موفقیت حاکمیت است
۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ۰۸:۲۲ 561
امام جمعه اهل سنت بیجار:

مسجد محور وحدت و موفقیت حاکمیت است

«ماموستا لقمان محمدیان» امام جمعه اهل سنت بیجار در گفتگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، به موضوع قداست و اهمیت مسجد در اسلام و نقش آن در جامعه اسلامی پرداخت، و اظهار داشت: انسان برای جبران خطا و اشتباه همواره در طول زندگی دنبال فعالیت و کارهایی بوده است و حضرت آدم هم وقتی به واسطه وسوسه شیطان و با خوردن میوه ممنوعه از بهشت خارج می شود و به اذن خدا به روی زمین می آید، دستور ساخت خانه خدا در مکه مکرمه از طرف پروردگار به او می رسد و آن را برای عبادت و سجده گاه انسان بنا می کند و تاریخ ساخت خانه خدا در آن مکان که به بیت المعمور در آسمان وصل است، شش هزار سال قبل از تولد آدم بوده است.
 
ماموستا محمدیان تصریح کرد:  در قرآن کریم واژه مسجد ۲۸ بار آمده است که قداست و جایگاه مهم مسجد را در تمدن اسلامی می رساند، لذا مسجد تنها پارلمان و سنگر و پایگاه قدرت دینی و اسلامی مردم است که در عهد پر برکت پیامبر (ص) مرکز تمدن و جمع شدن مسلمانان بوده است و تمام ملاقات های رسول خدا(ص) و پذیرفتن سفرا در مسجد بوده است.
 
امام جمعه اهل سنت بیجار عنوان کرد: مسجد جایگاه سجود، رکوع، محور وحدت و همدلی و یکپارچگی مسلمانان است و در طول تاریخ هر حکومتی که محور حاکمیت و وحدت و انسجام و یکتاپرستی را در مسجد شروع کرده باشد، آن حکومت ماندگار و موفق بوده است.
 
وی در ادامه تأکید کرد:  با توجه به سفارش قرآن کریم مساجد باید محل اقامه عدل و داد باشند و عدالت باید عملی باشد که موجب هدایت دنیا و عزت آخرت انسان ها باشد.
 
ماموستا محمدیان خاطرنشان کرد: مسجد درمانگاه روح و روان و قلب ها است که متأسفانه امروز به علت دوری از معنویات دلها بیمار شده اند و انسان ها آرزوهای باطل و تأسف بار می کنند چون لذت عبادت و خداشناسی را نچشیده اند.
 
امام جمعه اهل سنت بیجار بیان کرد: خداوند در قرآن کریم کسانی را که مسجد بنا می کنند مؤمنان واقعی معرفی می کند که به خدا ایمان دارند، نماز اقامه می کنند، زکات می پردازند، به روز قیامت ایمان دارند و از هیچ کس و شیطانی ترس و وحشت ندارند.

وی ابراز داشت: در میان امت اسلام مسجد محل خودسازی و برگزاری دیدارها و پیشنهادات و انتقادات بوده است و امروز هم لازم است مسئولان شهرستان ها در مساجد محل ها حضور پیدا کرده و مشکلات ودرددلهای مردم را بشنوند و برای رفع و بهبود آن تصمیم بگیرند.
 
ماموستا محمدیان یادآور شد: در عهد پیامبر مسجد درمانگاه روح و روان، مرکز فضل و تربیت، آموزشگاه علم و توانایی و تجهیزات نظامی، محل حل نزاع و اختلافات و عقد نکاح و مراسم ازدواج بوده است و با توجه به روایت از پیامبر اسلام (ص) کسانی که در ساخت و نگهداری و نظافت مساجد شرکت می کنند خداوند وعده خانه ای در بهشت به آنها داده است.
 
امام جمعه اهل سنت بیجار در پایان اضافه کرد: امید است همه ما با حضور پررنگ در مساجد و شرکت در نماز جماعت موجب خرسندی مؤمنان و مسلمانان باشیم و دشمنان و شیطان صفت ها ناامید و مأیوس گردند.

ارسال نظر