وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ماه مبارک رمضان نقش محوری در ایجاد وحدت و تقریب میان مسلمانان دارد
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۲:۳۹ 750
موسوی هشترودی در گفتگو با تقریب:

ماه مبارک رمضان نقش محوری در ایجاد وحدت و تقریب میان مسلمانان دارد

حجت الاسلام و المسلمین سیدطه موسوی هشترودی استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن بیان فضائل ماه مبارک رمضان، وحدت و تقریب را از دستاوردهای این ماه دانست و اظهار داشت: فضیلتی که برای ماه مبارک رمضان در قرآن کریم ذکر شده برای هیچ یک از ماه های دیگر قرار داده نشده است؛ نشانه ها و شناخت آیات انفسی و آفاقی پرورگار عالم در ماه مبارک رمضان متجلی می شود.

وی افزود: بنابراین آیات شریف قرآن کریم ، منجر به تقوای بین مسلمین می گردد، در واقع کسانی که در ماه مبارک رمضان به دستورات الهی عمل می کنند، دستاورد و نتیجه آن جلوگیری از نزاع ، دعواها ، خصومت و ناراحتی ها است.

استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان مهمترین نقش را در بین اتحاد و تقریب بین مسلمین که بر اساس یک دستور و از یک خدای واحد و به آیات یک کتاب عظیم عمل می کنند، ایفا می کند.

وی در ارتباط با مسئله فقهی روزه و احکام مرتبط با آن، بیان کرد:  آنچه که مورد بررسی قرار گرفته است در فقه علمای اسلام، چه شیعه و مذاهب اربعه اهل تسنن، تفاوت زیادی بین احکام روزه وجود ندارد؛ شاید کمتر از پنج درصد اختلاف فتوایی وجود دارد و همه فقهاء به اتفاق به صیام و اعمال ماه مبارک رمضان و در سبقت گرفتن تقوا ، عبودیت مردم و اطعام بین مردم یکسان است و تفاوتی می توان گفت بین مذاهب وجود ندارد.

وی در پایان با اشاره به کتاب شیخ طوسی رضوان الله تعالی علیه تاکید کرد: در کتاب هایی که امروزه به عنوان "فقه مقارن" مصطلح است؛ مشاهده می کنیم کمترین اختلاف در احکام و مباحث بین فرق مذاهب اسلامی در مسئله روزه وجود دارد.

ارسال نظر