وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
قرآن کریم صراحتا تمام مسلمانان را به وحدت وتقریب دعوت کرده است/ نقش ماه مبارک رمضان در وحدت و همگرایی اسلامی
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۱:۳۶ 515
ماموستا رستمی در گفتگو با تقریب:

قرآن کریم صراحتا تمام مسلمانان را به وحدت وتقریب دعوت کرده است/ نقش ماه مبارک رمضان در وحدت و همگرایی اسلامی

ماموستا فائق رستمی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تبریک فرارسیدن ماه ضیافت الهی "رمضان الکریم" به تمام مسلمانان جهان، با اشاره به اهمیت روزه و تاثیرات وحدت آفرین این ماه عزیز، اظهار داشت:  آن امتیازاتی که در ماه مبارک رمضان بر طبق آیات و روایات قرار داده شده است در هیچ ماه دیگر وجود ندارد.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیثی می فرماید: "وهو شهر أوله رحمة و أوسطه مغفرة وآخره عتق من النار"؛  ماه مبارک رمضان، ماهی است که اول آن رحمت و وسط آن مغفرت و آمرزش و آخر آن رهایی از آتش است و در حدیثی دیگر آمده است:"اذا جاء رمضان فتح ابواب الجنان"، در این ماه مبارک تمام درهای جهنم بسته و درهای بهشت باز می شوند.

این عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب، تصریح کرد: حضرت موسی(ع) به خداوند متعال عرضه داشت، آیا کسی به اندازه من برای تو احترام قائل است و یا بلعکس؛ خداوند متعال فرمود: در آخر الزمان امتی می آیند که به من بسیار نزدیک هستند که اگر من از پشت هفتاد پرده با تو سخن می گویم با آنان در موقع افطار بدون پرده سخن می گویم و سپس خداوند فرمود: با نور ماه مبارک رمضان تاریکی و ظلمت از بین خواهد رفت. موسی پرسید آن دو ظلمت چیست؟ خداوند فرمود: یکی ظلمت قبر و دیگری ظلمت قیامت است.

وی عنوان کرد: مسلمانان باید از این برکت پر فیض ماه مبارک رمضان کمال استفاده را ببرند و در این شرایط حساس جهان اسلام و ویروس های عالمگیر که اقتصاد بشریت را مختل کرده باید به فکر هم نوعان و فقراء باشند.

امام جمعه کردستان بیان کرد: رسول اکرم(ص) می فرمایند: "رحم الله من حفظ لسانه و عرف زمانه و استقامة طریقته"؛ رحمت خداوند بر آن شخصی که زبان خود را حفظ کند، زمان شناس باشد و بر راه خود ثابت قدم بماند.
 
نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان تاکید کرد: قرآن کریم صراحتا تمام مسلمانان را به وحدت وتقریب دعوت کرده است و بشریت را به تمسک از آیه شریفه قرآن " وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا" دعوت نموده است، این آیه سرلوحه همه وحدت ها و تقریب ها است و با یک نگاه تقریب شناسی می توان تمام مسلمانان را حول محور این آیه گردهم جمع کرد.

ارسال نظر