وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
صمیمیت به وجود آمده ایران و عربستان موجب خرسندی تمام اهل‌سنت شده است
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۱۱:۱۷ 267
ماموستا عثمان‌زاده در گفت‌وگو با تقریب:

صمیمیت به وجود آمده ایران و عربستان موجب خرسندی تمام اهل‌سنت شده است

امام جمعه اهل سنت سلماس گفت: صمیمیت به وجود آمده ایران و عربستان مایه خرسندی تمامی اهل‌سنت بوده و خوشبختانه در کنفرانس وحدت امسال، اخوت و برادری اسلامی کاملا ملموس بود.


ماموستا رحیم عثمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب با اشاره به برگزاری سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران اظهار داشت: کنفرانس امسال امتیازات بیشتری از سالیان گذشته داشته و برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیقی داشت.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر مباحث ارائه شده به صورت جهت‌دار و بسیار مناسب بود و حضور کشورهای اسلامی و مطالبی که در کنفرانس ارائه شد بسیار سطح بالا بوده و بنده خود استفاده بسیاری از کنفرانس و حضور اهالی فن داخلی و خارجی بردم.

امام جمعه اهل سنت سلماس گفت: همچنین مباحث مطرح شده در آن کاملا تقریبی بود و بیشتر اهل سنت نیز از مباحث تقریبی امسال اعلام رضایت کردند.

وی با اشاره به تاثیر بسیار زیاد کنفرانس‌های وحدت در اتحاد میان مسلمانان افزود: دشمن در حین برگزاری کنفرانس نیز تلاش می‌کرد که اتحاد مذاهب اسلامی را زیر سوال ببرد به ویژه در جریان بازی فوتبال الاتحاد عربستان و سپاهان اصفهان، که دشمن تلاش بر شیطنت کرد.

ماموستا عثمان‌زاده بیان کرد: بی‌تردید دشمن تلاش دارد که در هر نقطه‌ای سربلندی و موفقیت کشورمان را ببیند سنگ‌اندازی و برنامه‌ریزی کند و در این راستا یکی از بهترین محورهای این کنفرانس این بود که دوستی و ارتباط دوباره ایران و عربستان منعکس شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، صمیمیت به وجود آمده ایران و عربستان مایه خرسندی تمامی اهل سنت بود و خوشبختانه در این کنفرانس نیز اخوت و برادری اسلامی به تمام معنا با تمامی کشورها قابل مشاهده و قابل احساس بود.

امام جمعه اهل سنت سلماس اظهار داشت: خوشبختانه تقریب مذاهبی که در این دوره وجود داشت شاید در کنفرانس‌های سالیان گذشته کمتر بوده و در حالت کلی رضایت جمعی از آن داشته و به نظر می‌رسد که مردم نیز از مطالب ارائه شده در کنفرانس و نحوه برگزاری آن خشنود هستند.

ارسال نظر