وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شیخ راهبر: کنفرانس وحدت، اتحاد وانسجام امت اسلامی را تقویت می کند
۱۴۰۲/۰۷/۰۵ ۰۹:۳۱ 214
وحدت و تقریب؛

شیخ راهبر: کنفرانس وحدت، اتحاد وانسجام امت اسلامی را تقویت می کند

امام جمعه اهل سنت بندر لنگه، بیان کرد: توجه به احادیث پیامبراسلام(ص) اگر در قانون اساسی زندگی مسلمانان بدرستی قرار گیرد، می تواند یک راهکار اساسی برای اتحاد امت اسلام و نیز برای خنثی سازی نقشه های دشمنان باشد.

شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بندر لنگه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در آستانه هفته وحدت با اشاره به اثرات برگزاری کنفرانس های وحدت در جهان و منطقه، اظهار داشت: کنفرانس وحدت می تواند نقش بسزایی در گردهمایی علما و امت اسلامی داشته باشد، نگاه دبیر کل محترم حجت الاسلام و المسلمین شهریاری به وفاق و انسجام بیش از گذشته جهان اسلام بسیار نگاه سازنده و ژرفی است که می تواند بسیاری از مشکلات و گره های کوری که در جهان اسلام شکل گرفته است را حل و فصل کند.

شیخ راهبر، افزود: در احادیث پیامبر اکرم(ص) آمده است: "انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی و یا سنتی"؛ از کلام خدا و سنت رسول الله و اهل بیت ایشان پیروی کنید، در واقع اگر در قانون اساسی زندگی مسلمانان بدرستی قرار گیرد، می تواند یک راهکار اساسی برای اتحاد امت اسلام و نیز برای خنثی سازی نقشه های دشمنان باشد.

وی عنوان کرد: خداوند سبحان در آیات مختلف می فرماید: "إِنَّ هٰذِهِ أُمَّتُكُم أُمَّةً واحِدَةً وَأَنا رَبُّكُم فَاعبُدونِ"؛ این آیه در جای جای قرآن آمده است و لذا مشاهده می کنیم شاخصه دین یعنی تمسک جستن به حبل الله المتین طبق آیه شریفه "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا"؛ به ریسمان خداوند چنگ بزنید و از او جدا نشوید است.

وی تصریح کرد: در این میان استفاده از فکر نخبگان ، اندیشمندان و جوانان مسلمان می تواند بسیار در این امر راهگشا باشد تا با آگاهی بخشی و اطلاع از رخدادهایی که توسط دشمنان اسلام برنامه ریزی می شود به راحتی خنثی گردد.

وی در پایان تاکید کرد: کنفرانس ها و همه گردهمایی ها که امت اسلام را در مکانی گردهم می آورد ، می تواند  بسیار تاثیر گذار باشد زیرا دشمن از اتحاد امت اسلامی و فرق اسلامی به خشم می آید، امیدواریم این برنامه های راهبردی بیش از بیش به آن توجه شود.

ارسال نظر