وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شیخ خواجوی: کنفرانس وحدت باعث نزدیکی افکار می شود/عمل به قرآن کریم و سنت رسول الله (ص) اصل است
۱۴۰۲/۰۷/۰۵ ۰۸:۲۵ 193
وحدت و تقریب؛

شیخ خواجوی: کنفرانس وحدت باعث نزدیکی افکار می شود/عمل به قرآن کریم و سنت رسول الله (ص) اصل است

امام جمعه اهل سنت شیراز، بیان کرد: یکی از دستاوردهای کنفرانس های وحدت، شناساندن علماء و اندیشمندان جهان اسلام به امت های مسلمان و جوامع اسلامی است که امری بسیار ارزشمند می باشد.

شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در آستانه هفته وحدت، کنفرانس وحدت را سبب نزدیکی افکار دانست و اظهار داشت: عمل به قرآن کریم و سنت رسول الله (ص) اصل است، به این معنا که تمام برنامه هایی که در سطح جهان اسلام برگزار می گردد برگرفته از آیات قرآن کریم و فرموده رسول الله (ص) و پیشوایان و ائمه اطهار و بزرگان دین مبین اسلام می باشد.

شیخ خواجوی، افزود: کنفرانس های وحدت باعث روشن شدن اتفاقاتی خواهد شد که در جهان اسلام به وقوع می پیوندد و از جهتی دیگر باعث آشنایی بیشتر می شود.

وی عنوان کرد: یکی از دستاوردهای کنفرانس های وحدت، شناساندن علماء و اندیشمندان جهان اسلام به امت های مسلمان و جوامع اسلامی می باشد که امری بسیار ارزشمند می باشد.

امام جمعه اهل سنت شیراز تصریح کرد: هر یک از نخبگان و اندیشمندان از داخل و خارج با حضور و دیدگاه های خود و برگزاری نشست های مختلف گردهم جمع می شوند و به گفتگو می پردازند و ذهنیت هایی که احیانا نسبت به نظرات یکدیگر داشته اند را روشن سازی خواهند کرد و آن واقعیت هایی که توسط مسئولین و علماء کشورها مطرح می شود و حقائق را بهتر ، بیشتر و روشن تر تبیین می کنند و این باعث نزدیکی دلها به هم می شود.

وی در پایان تاکید کرد: علما و راهبران راه دین و مقام معظم رهبری و بزرگان دیگر ، فرمایشاتشان برگرفته از قرآن و دین مبین اسلام است؛ خداوند متعال امت ها را به اسوه و الگو قرار دادن سنت پیامبر اسلام و تمسک به قرآن کریم و پیروی از ائمه اطهار و منادیان امت اسلام که در راس آنان امام(ره) و همچنین ادامه دهنده راه ایشان مقام معظم رهبری هستند، دعوت کرده است.

ارسال نظر