وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شیخ جمالی: سیره و سنت پیامبراسلام(ص)، نقشه راه مجمع تقریب است
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۴۱ 200
وحدت و تقریب؛

شیخ جمالی: سیره و سنت پیامبراسلام(ص)، نقشه راه مجمع تقریب است

امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان، بیان کرد: امیدواریم مجمع تقریب با بهره گیری از اخلاق و رفتار پیامبر اسلام در ایجاد ارتباط با حکام ، دولت ها و امت های اسلامی باعث تقویت بنیه اسلام بیش از گذشته شود.

شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در آستانه هفته وحدت، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم ، اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید:"وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا"؛ نیاز روز امت اسلامی در این دنیای وانفسا که تمام کشورهای اسلامی در برابر زورگویان و ابرقدرت های مستکبر قرار دارند، اتحاد و اعتصام به "حبل الله" است.

شیخ جمالی، افزود: اجماع و اتحاد جهان اسلام در مجمع جهانی تقریب مذاهب می تواند نقطه عطفی برای تقویت و گردهمایی امت اسلامی باشد و توطئه های دشمنان اسلام را خنثی سازد.

وی عنوان کرد: علما و صاحبان علم و تفکر در جهان اسلام باید با توجه به سیره پیامبر اسلام(ص) که در صدر اسلام بر اساس اخلاق ، صبر و بردباری و نیک خویی انجام گرفت، مسیر وحدت را هموارتر سازند.

وی تصریح کرد: مجامع و نهادهای تقریبی در سطج بین الملل اقدامات مناسب و مفیدی را انجام داده اند اما کفایت نمی کند، زیرا مقابله به مثل های دشمنان نیز ازدیاد پیدا کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: پیامبر اکرم در زمانی که به پیامبری مبعوث شدند؛ یهود ، نصاری و مخالفان خود را با صبر ، تحمل و زبان نیکو و اخلاق خوش به اتحاد دعوت کردند، امیدواریم مجمع تقریب با بهره گیری از اخلاق و رفتار پیامبر اسلام در ایجاد ارتباط با حکام ، دولت ها و امت های اسلامی باعث تقویت بنیه اسلام بیش از گذشته شود. انشاءالله

ارسال نظر