وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شیخ افراز: برگزاری کنفرانس ها و همایش های جمعی علمای اسلام، ضرورت جهان اسلام است
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۴۲ 195
وحدت و تقریب؛

شیخ افراز: برگزاری کنفرانس ها و همایش های جمعی علمای اسلام، ضرورت جهان اسلام است

امام جمعه اهل سنت سیریک، بیان کرد: نشست های علماء و اندیشمندان باعث خواهد شد که سوء تفاهم ها و مسائلی که به شکل های مختلف توسط دشمنان بیان شده است را رفع اثر کند و مسلمانان جهان اسلام با توجه به هجمه رسانه ای که مسائل را به صورت وارونه و به دروغ نمایش می دهند آگاه شوند.

شیخ عبدالعزیز افراز امام جمعه اهل سنت سیریک هرمزگان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در آستانه هفته وحدت، برگزاری کنفراسن های وحدت را نیاز روز جهان اسلام دانست و اظهار داشت: کنفرانس های وحدت باعث قوت قلب برای امت اسلامی می باشد.

شیخ افراز افزود: همگان به این نقطه نظر می رسند که درکنارهم بودن و همدل و همصدا بودن است که امت اسلام را می تواند در قدرت و عظمت نگاه دارد زیرا که اساس ضعف امت اسلام در اختلاف ، جدایی و تفرقه است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام نمی توانند این اتحاد و همبستگی را مشاهده کنند و از پیامد های این کنفرانس ها می توان به ناامیدی دشمنان از ایجاد اختلاف بین امت اسلامی نام برد.

امام جمعه اهل سنت سیریک، تصریح کرد: نشست های علماء و اندیشمندان باعث خواهد شد که سوء تفاهم ها و مسائلی که به شکل های مختلف توسط دشمنان بیان شده است را رفع اثر کند و مسلمانان جهان اسلام با توجه به هجمه رسانه ای که مسائل را به صورت وارونه و به دروغ نمایش می دهند آگاه نماید.

وی عنوان کرد: همایش ها و کنفرانس ها یکی از جلوه هایی است که تمام دنیا همبستگی و حضور شیعه و سنی را در کنارهم می بیند، در حقیقت مسلمانان جهان اسلام متوجه خواهند شد که این هجمه های دشمنان کاملا دروغ است.

وی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در راس امور به عنوان تمام کننده مسائل اسلام می باشد زیرا در بسیاری از کشورها علما در حاشیه هستند و معمولا امیدی به آینده ندارند، برای اندیشمندان این امکان وجود دارد با الگو پذیری از کشورهای اسلامی موفق از آن حالت قبلی تغییر و تحولی در عملکرد خود ایجاد کنند.

ارسال نظر