وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شیخ افرا : مجمع تقریب مذاهب در سالیان اخیر، اتحاد و همگرایی را پررنگ کرده است
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۴۴ 195
وحدت و تقریب؛

شیخ افرا : مجمع تقریب مذاهب در سالیان اخیر، اتحاد و همگرایی را پررنگ کرده است

رییس هئیت افتاء اهل سنت استان بوشهر، بیان کرد: مجمع جهانی تقریب الگوی مناسبی در این سالیان متمادی برای جهان اسلام بوده است؛ یک صدایی و واحد بودن نیاز جهان اسلام است که بتوان در مقابل هر نوع هجمه و توهین ایستادگی مقتدارنه داشت و از دستاوردهای جهان اسلام حمایت کرد.

شیخ خلیل افرا رییس هئیت افتاء اهل سنت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در آستانه هفته وحدت، با تاکید بر لزوم همگرایی و نقش مجمع جهانی تقریب مذاهب در این امر مهم، اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تلاش مضاعفی را در راستای وحدت و تقریب میان مذاهب اسلامی انجام داده است، در واقع این مجمع یکی از نهاد هایی است که بحمدلله توانسته موضوع وحدت و همگرایی را به مرحله قابل قبولی برساند.

شیخ افرا، افزود: از جمله اقدامات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی می توان به برگزاری همایش ها و کنفرانس ها ، تشکل ها و گروه های مردم نهاد و دیگر زیر شاخه ها در جهت تقویت وحدت اشاره نمود.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت تصریح کرد: بنده فکر می کنم جهان اسلام نیازمند ابزار ها و گروه های قدرتمند فکری و خبرگزاری های متحد و جمعی است.

امام جمعه موقت شهر کنگان عنوان کرد: یک صدایی و واحد بودن نیاز جهان اسلام است که بتوان در مقابل هر نوع هجمه و توهین ایستادگی مقتدارنه داشت و ازدستاوردهای جهان اسلام حمایت کرد.

وی در پایان تاکید کرد: اتحادیه جهان اسلام باید وحدت و تقریب را به معنای واقعی عملیاتی کند، فکر ها و اندیشه ها را گسترش دهد و دامنه وسیعی به آن ببخشد تا امت اسلامی به پویایی ، رشد و بالندگی دست یابد، مجمع جهانی تقریب الگوی مناسبی در این سالیان متمادی برای جهان اسلام بوده است.
 

کلمات کلیدی

ارسال نظر