وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سازمان ملل هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۱۳:۲۵ 401
جهان اسلام؛

سازمان ملل هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که سازمان ملل هتک حرمت قرآن کریم را محکوم می کند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی افزود: میگل موراتینوس نماینده عالی اتحاد تمدن های سازمان ملل متحد (UNAOC)، به صورت صریح سوزاندن صفحات قرآن کریم در روز چهارشنبه در مقابل مسجدی در مرکز استکهلم سوئد را محکوم کرد .

فرحان حق تصریح کرد: نماینده عالی سازمان ملل می گوید که این اقدام زشت و ناپسند بی احترامی به مسلمانانی است که عید قربان را جشن می گرفتند.

وی اضافه کرد: نماینده عالی سازمان ملل بر اهمیت حفظ آزادی بیان به عنوان یک حق اساسی بشر تاکید دارد اما در عین حال تاکید می کند که هتک حرمت کتب مقدس و عبادتگاه ها و همچنین نمادهای مذهبی غیرقابل قبول است و می تواند منجر به تحریک خشونت شود.

معاون سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از نظرات نماینده عالی حمایت می کند.

یک افراطی سوئدی روز چهارشنبه به وقت محلی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

این هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده بویژه در سطح جهان اسلام روبرو شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرده بود و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.
 

کلمات کلیدی

ارسال نظر