وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
رمضان؛ فرصت های بسیاری را برای تقویت اتحاد امت اسلامی فراهم کرده است
۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ۱۴:۳۹ 782
شیخ افرا در گفتگو با تقریب:

رمضان؛ فرصت های بسیاری را برای تقویت اتحاد امت اسلامی فراهم کرده است

شیخ خلیل افرا رییس هئیت افتاء اهل سنت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به فضائل و برکات ماه مبارک رمضان و تاثیر آن در مولفه های وحدت آفرین، اظهار داشت: اتفاقات و رخدادهای بسیاری در ماه مبارک رمضان واقع شده است؛ خواندن قرآن، روزه داری ، عبادت و شب زنده داری و فرصت های زیاد دیگر که در این ماه در اختیار امت اسلامی قرار گرفته است.

وی افزود: از جمله مسائلی که در ماه مبارک رمضان نشانه وحدت و یکپارچگی است، موضوع رویت هلال ماه این مبارک است که در ایران اسلامی همگان از شیعه و سنی بر نظر و فتوای مقام معظم رهبری به شکلی واحد این ماه را آغاز کرده و مبارک می دانند.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت تصریح کرد: دیگر فضیلت این ماه نزول قرآن کریم در ماه مبارک است؛ موضوع دیگر حادثه پیروزی مسلمانان در جنگ بدر بوده که در این ماه واقع شده است.

امام جمعه موقت شهر کنگان عنوان کرد: حادثه دیگر که به ضرر اسلام نیز تمام شد، شهادت سیدنا امیرالمومنین(ع) بود، خواندن تاریخ و زندگی نامه ایشان به همه امت اسلامی توصیه می شود، این ابر مرد تاریخ با آن شجاعت و دلیری در جنگ بدر در برابر مشرکین ایستاد.

وی عنوان کرد: از دیگر وقایع در ماه مبارک رمضان می توان به وفات ام المومنین خدیجه(س)، فتح آندولوس و فتح مکه که در ماه مبارک رمضان بوده است، اشاره نمود.

وی در پایان تاکید کرد: حوادث تاریخی بسیار و مهم در این ماه موجب جایگاه ویژه این ماه شده است؛ از شب بیست و یکم تا بیست و هفتم که از شب های قدر است و احتمال لیلة القدر در آن بسیار است در این ماه عزیز واقع شده است.

ارسال نظر