وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
رمضان فرصتی برای انسجام و يکپارچگی بيشتر بين مسلمانان است
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۰:۱۷ 781
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گفتگو با تقریب:

رمضان فرصتی برای انسجام و يکپارچگی بيشتر بين مسلمانان است

 حجت الاسلام و المسلمین سعید عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری تقریب؛ ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات به جایگاه ماه رمضان در دین اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: آیات زیادی در قرآن کریم در مورد ماه رمضان آمده است (شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ... بقره 185)؛ لذا اهمیت ماه رمضان در این آیه بخوبی اشاره شده است، و از بین ماه های قمری تنها ماهی است که در قرآن به آن اشاره شده است.
 
حجت الاسلام عسکری با استناد به آیه شریفه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ؛  ای افرادی که ایمان آورده اید! روزه بر شما نوشته شده ، همان گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند نوشته شد تا پرهیزکار شوید. (آیه ۱۸۳ سوره بقره)» تصریح کرد: علامه طبرسی از مفسران بزرگ قرآن کریم نقل می کند که روزه در میان انبیاء و امت آنان از زمان حضرت آدم تا کنون مورد توجه بوده است؛ همان طور که حضرت علی (ع) می فرماید: روزه از عبادات قدیمی است که خداوند هیچ امتی را از آن معاف نکرده است؛ لذا بحث نماز و روزه از عبادات قدیمی هستند که در امت های قبل از اسلام هم بوده است و در دین اسلام نیز از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار هستند.
 
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: اگر روزه را به آن شکلی که در دین وارد شده است بجا بیاوریم، اثرات آن قطعاً ماندگار خواهد بود به تعبیر روایات روزه گرفتن فقط نخوردن و یا نیاشامیدن از اذان صبح تا اذان مغرب نیست بلکه کسی روزه دار  است که تمام اعضاء و جوارح او (چشم، گوش، زبان و ...) هم روزه باشد.
 
وی در توصیه به جوانان و نوجوانان دراين ماه تاکید کرد: اگر جوانان و نوجوانان ما خودشان را با قرآن مأنوس کنند و تدّبر، عمل و دل به آیات الهی داشته باشند؛ بهره بیشتر از قرآن کریم خواهند برد که در نتیجه سعادت دنیا و آخرت‌شان تضمین است.
 
رمضان ماه تقرب معبود و فرصتی برای انسجام و يکپارچگی بيشتر بين مسلمانان و ملل اسلامی است
 
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور  ماه ضیافت الهی را ماه تقرب معبود و فرصتی برای انسجام و يکپارچگی بيشتر بين مسلمانان و ملل اسلامی دانست و توضیح داد: اینکه شب های قدر و نزول قرآن در این ماه است و در فریقین مذاهب اسلامی اتفاق نظر است و اختلافی نیست؛ و آنچه که باعث می شود ملل مسلمان و مذاهب اسلامی گرد هم بیایند پرداختن به مشترکاتی است که در دین وجود دارد و یکی از مشترکات ماه مبارک رمضان است، لذا هیچ مسلمانی در کره خاکی نیست که منکر وجود ماه رمضان باشد و این یکی از فرصتهای است که در ماه مبارک است، پس ماه رمضان و  پرداختن به قرآن که در این ماه نازل شده است هر دو مایه انسجام و وحدت بین همه فرق و مذاهب خواهد بود.
 
 ماه رمضان و قرآن کریم از مشترکات و عامل وحدت امت اسلام است
 
 وی در ادامه اضافه کرد: خواسته دین اسلام انسجام همه مسلمانان است در عصر حاضر دشمن متحد و مشترک داریم، بدیهی است پرداختن به اصول و محورهایی که مسلمانان را گِرد هم جمع می آورد بهترین راهکار برای برون رفت  از مشکلات جهان اسلام است.
 
 حجت الاسلام عسکری افزود: محافل و مجالس انس با قرآن کریم در این ماه شریف خیلی حائز اهمیت است و چیزی است که همه از آن بهره می برند یعنی اهل تشیع و تسنن و همه مذاهب از قرآن استفاده می کنند لذا پرداختن به این محافل و مجالس نقطه مشترک و عطفی در همدلی امت اسلام خواهد شد.

 جهاد تبیین همواره در دستور کار مرکز برزگ اسلامی بوده است
 
 مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور  اظهار داشت: مرکز بزرگ اسلامی در راستای جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، کتابی با همین عنوان خریداری، چاپ و در اختیار روحانیون قرار داده است ، لذا جهاد تبیین همواره در دستور کار مرکز برزگ اسلامی بوده است.
 
 وهابیت در اهل سنت و بهایت در اهل تشیع نتیجه نفوذ دشمن است
 
حجت الاسلام عسکری به نفوذ دشمن در دین و ایجاد تفرقه هشدار داد و عنوان کرد: همواره کشورهای استعمارگر انگلیس و آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب و کودک کش صهیونستی به دنبال این هستند که مطالبی را در دین وارد بکنند انحرافاتی در مذاهب اسلامی اهل سنت و تشیع ایجاد کنند که بازگشت و خروجی آن به نفع جهان استکبار باشد نمونه اینکه وهابیت در اهل سنت و بهایت در اهل تشیع ساخته شده دست انگلیس است؛ لذا این ماه بهترین فرصت است که ما در حوزه جهاد تبیین، اسلام ناب محمدی (ص) برای مردم خصوصاً برای نوجوانان و جوانان آنچه که در اصل و بطن دین است را گسترش و تبیین نماییم.
 
 قرآن کتاب زندگی است
 
حجت الاسلام عسکری به برگزاری مسابقه "قرآن کتاب زندگی" توسط این نهاد اشاره داشت و خاطرنشان کرد: مرکز بزرگ رسالت خود را در جهاد تبیین همواره در طول سال بخصوص در ماه مبارک رمضان در برنامه های مختلفی همچون محافل انس با قرآن در سطح استان در دستور کار خود دارد و در این راستا برگزاری مسابقات قرآن با همکاری صدا و سیما مرکز استان داریم و اعتقاد بر این است که اگر مردم عزیز ما روزانه معنا و مفهوم و دستاورد یک آیه را داشته باشند و آن به صورت واقعی تبیین شود و اینکه آن آیه چه پیامی دارد برای مرکز بزرگ بسیار با اهمیت است.
 
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان تصریح کرد: همکاری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در بخش های مختلف بخصوص در حوزه قرآن همچون اختتامیه "مهرواره قرآنی طه" و همچنین همکاری با ادارات دیگر در حوزه انس با قرآن در سطح مطلوب است تا بتوانیم در راستای قرآن قدم برداریم و در خدمت قرآن و اهل بیت این دو ثقل پیامبر بزرگ اسلام(ص) که به یادگار برای امت گذاشته است، باشیم. انشاالله

ارسال نظر