وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: اقبال لاهوری تفکر تقریب را در پاکستان توسعه داد
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۰۹:۵۹ 577

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: اقبال لاهوری تفکر تقریب را در پاکستان توسعه داد

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیئت همراه از آرامگاه اقبال لاهوری و مسجد پادشاهی لاهور بازدید و با عبدالخبیر آزاد امام و خطیب مسجد پادشاهی و رئیس کمیته استقلال پاکستان دیدار و گفتگو کردند.
 
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با ابزار امیدواری از نقطه نظرات سودمند خطیب مسجد شاهی در مورد تقریب، اظهار داشت: اقبال لاهوری تفکر تقریب و وحدت را در پاکستان توسعه داد.
 
دکتر شهریاری محورهای دوستی دو کشور ایران و پاکستان را بر سه پایه دانست و گفت: اعتقاد به تفکر تقریبی و وحدت محور اولی است که موجب دوستی دو کشور است.
 
وی در ادامه اضافه کرد: اشعار علامه اقبال لاهوری دو عامل دوستی دو ملت است که با ترویج ادبیات فارسی نزدیکی را افزایش می دهد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اجداد شما با زبان فارسی آشنا بود، گفت که مفهوم و محتوای اشعار اقبال لاهوری سومین نقطه مشترک بین ایران و پاکستان است.
 
وی با تأکید بر اینکه دوری از مستکبران پیروی از مکتب توحید است، گفت: باید تفکر اقبال لاهوری که وحدت بخش مسلمین بود در بین مردم گسترش پیدا کند.
 
در ادامه این دیدار مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اتحاد ضرورت نیست بلکه اصول اصلی برای افزایش قدرت مسلمین است، گفت: دشمنان با ایجاد تفرقه بدنبال چپاول منابع مسلمانان هستند.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) وحدت را در جهان اسلام احیاء نمود، خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی به امت اسلامی لازم است دکتر شهریاری بدنبال وحدت است و پیام انقلاب اسلامی که وحدت و همکاری است را برای مسلمانان منتقل می کند.

ارسال نظر