وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
افراد توهین کننده به مقدسات دست در جیب استکبار دارند
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۱:۲۷ 853
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

افراد توهین کننده به مقدسات دست در جیب استکبار دارند

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، گفت:افراد توهین کننده یا از عوام هستند که خیلی اطلاع از دین ندارند یا دست شان در جیب استکبار جهانی است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع و هیات همراه با حضور در دارالعلوم مجددیه نعیمیه با مفتی محمد نذیر جان مجددی نعیمی رئیس جماعت بزرگ اهل سنت در پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع با اشاره به صدور فتوای امام خامنه ای مبنی بر حرمت توهین به مقدسات اهل سنت، گفت: کسانی که توهین به مقدسات اهل سنت می کنند تابع نظام جمهوری اسلامی نیستند و ما تابع حضرت علی(ع) هستیم و ایشان هیچ گاه توهین نمی کردند.

وی با تاکید بر اینکه این توهین ها  از ناحیه شیعیان اتفاق نمی افتد، گفت:افراد توهین کننده یا از عوام هستند که خیلی اطلاع از دین ندارند یا دست شان در جیب استکبار جهانی است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی سیاست انگلستان را ایجاد تفرقه و حکومت کردن دانست و گفت:  در این راستا یکسری از علمای غیرواقعی را با پول استخدام کرده تا وجهه ی دین را با توهین تخریب نماید.

دکتر شهریاری با اظهار امیدواری نسبت به شکل گیری اتحاد جوامع اسلامی، افزود: اتحاد ما پیامی برای افراد عوام و دنیاپرست باشد که رفتارهای تفرقه افکنانه از خود بروز ندهند و شیعیان تابع اهل بیت هیچ وقت به مقدسات اهل سنت توهین نمی کنند.

وی اضافه کرد: نقش های استعمار برای همه  روشن شده است و رفت و آمدهای علمایی برای اتحاد دارای اهمیت است و در این راستا ما پیام آوردیم که شیعیان راستین اهل توهین به مقدسات مذاهب دیگر نیستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در جامعه ایران از این اتفاقات نمی افتد و با اهل سنت با دوستی زیست می کنیم، خاطر نشان  کرد: پاکستان هم رو به رشد است و با الگو گیری از ایران به سمت درست یعنی وحدت در  حرکت است.

وی با اشاره دوباره به فتوای امام خامنه ای برای حرمت توهین به مقدسات اهل سنت گفت که آیت الله سیستانی هم به عنوان بزرگترین مرجع تشیع در عراق گفته اند که "ما با اهل سنت برادر نیستیم بلکه اهل سنت جان ما هستند."
در این دیدار مفتی محمد نذیر جان مجددی نعیمی رئیس  دارالعلوم مجددیه نعیمیه با تاکید بر اینکه فرصت بزرگی است که برای وحدت کار عملی انجام بدهیم، گفت: دشمن وقتی ترور می کند اختلافات ما را نگاه نمی کند فقط به مسلمان بودن توجه می کند تا مسلمین را هدف پلید خود قرار می دهد.

وی با اشاره به توهین برخی افراد به مقدسات اهل سنت، گفت: حضور شما برای آگاه سازی افراد جاهل در جهت عدم توهین به مقدسات دارای اهمیت است.

این عالم صوفی نقشبندیه توضیحاتی در خصوص افکار و روش تعلیم صوفیان ارائه کرد.

ارسال نظر