وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
گروه های شیعه پاکستان ارتباطات خود با گروه های مختلف اهل سنت را گسترش دهند/لیبرالیسم و غرب زدگی مشکل مهم نسل جوان دنیای اسلام است
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۱۳:۳۵ 698
دکتر شهریاری :

گروه های شیعه پاکستان ارتباطات خود با گروه های مختلف اهل سنت را گسترش دهند/لیبرالیسم و غرب زدگی مشکل مهم نسل جوان دنیای اسلام است

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، هئیت اعضای ارشد سازمان امامیه پاکستان امروز یکشنبه 12 دی ماه با حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری؛ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هئیت همراه در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه از جمله اتحاد بین المسلمین، بیداری در برابر ترفندها و توطئه های استکباری و اهمیت نقش آفرینی جوانان در جامعه اسلامی به تبادل نظر پرداختند.

در ابتدا سید ضیاء حیدر رضوی که ریاست هئیت 7 نفره سازمان امامیه پاکستان را بر عهده داشت گفت: این سازمان در سال 1974 تأسیس شد و فعالان آن را اعضای سابق سازمان دانشجویان امامیه پاکستان تشکیل می دهند. 

وی با بیان اینکه هدف از تأسیس این سازمان گسترش دامنه فعالیت از محیط دانشگاه ها و مراکز آموزشی به جامعه بوده است، گفت: اعضای سازمان امامیه که روسای سابق دانشجویان امامیه و فعالان رده بالا در این سازمان هستند با هدف انتقال تجربیات خود به اعضای سازمان دانشجویان امامیه و همچنین فعالیت در نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی در کنار مشغله های زندگی خود به منظور بهره برداری از ظرفیت های موجود برای خدمت رسانی به جامعه شیعه پای کار آمدند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در ادامه با بیان اهمیت فعالیت سازمان دانشجویان امامیه برای خدمت رسانی به مردم در حوزه های مختلف آموزشی، دینی، سلامت و تربیتی گفت: سازمان امامیه پاکستان میتواند نقش مهمی در انتقال تجربیات خود به نسل جوان برای  ایجاد جامعه بهتر و اسلامی داشته باشد. 

وی لیبرالیسم و غرب زدگی را مشکل مهم نسل جوان دنیای اسلام دانست و گفت: باید به هر نحوی ارتباط با جوانان و نسل جدید را حفظ کرد، زیرا آنها به تعبیر امام خمینی (ره) آینده سازان امت اسلامی هستند و زمینه سازی برای مشارکت در مدیریت توسط جوانان می تواند ما را از بسیاری از مشکلات از جمله چالش های هویتی و مدیریتی در آینده حفظ کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین به تبیین و  اهمیت ایجاد امت واحده اسلامی پرداخت و افزود: هم افزایی در امت اسلامی که مبنای رسیدن به قدرت سیاسی، دانش و معرفت، امنیت، ثروت و خدمت رسانی مشارکتی است، از اهمیت زیادی برخوردار است. 

دکتر شهریاری در پایان بر حفظ انسجام بین گروه های مختلف شیعه پاکستان و همچنین تقویت ارتباط شیعیان با گروه های مختلف اهل سنت در این کشور برای رسیدن به استحکام وحدت اسلامی تأکید و خاطرنشان کرد:دشمن دست به هر حربه ای می زند تا با استفاده از اختلافات اندکی که بین مذاهب مختلف اسلامی به دلیل مسائل اجتهادی وجود دارد در منطقه ناامنی و بی ثباتی ایجاد کند. 

این گزارش حاکی است هر یک از اعضای مطرح سازمان امامیه حاضر در این نشست، درباره اهداف و فعالیت های مختلف این سازمان و دستاوردهای آن به تفضیل به ایراد سخن پرداختند.
 

ارسال نظر